• aminis

Hur tänkte ni kring priset på era ringar?

Det viktigaste är att du är nöjd. För att jag ska bli nöjd har jag tänkt såhär:

1. Vad är maximalt jag kan tänka mig att lägga på en ring? Ja, min yttersta smärtgräns går nog vid 25000 kr... Men det börjar göra ont redan vid 20000kr...
    2. Vad är funktionellt? Jag kommer inte bära ringen på mitt arbete (sjukhus), så därför kan jag tycka att en solitär diamantring passar mig bra.
    3. Vad gällande själva diamanten lägger jag vikt vid? För mig är det viktigast att det är en diamant av bra kvalitet med väldigt bra slipning, klarhet och färg, samt ingen flourescens. Inom min budget hamnar storleken då på max 0,43c (på UK-sida med GIA-certifikat), vilket för mig passar jättebra då jag har ganska små händer och en stor diamant bara skulle se tokigt ut. 

Jag tänker också välja en infattning i ringen som inte gör att diamanten står upp jättemycket från fingret. Detta + att den inte är bamsestor gör att jag tror det blir hyfsat funktionellt i vardagen också - ex. när man ska ha handskar på sig, att den får plats där i o.s.v. Den ring jag har tittat på hamnar på runt 22000 kr. 

Prova och känn efter vad du vill ha och var dina gränser går och sedan, om du är lagd som mig, är det bara att effektivisera och maximera så mycket du bara kan inom de gränserna :) Det kommer gå bra!

Svar på tråden Hur tänkte ni kring priset på era ringar?