• Anonym (Ledsen)

han tjatar och tjatar

Hej ! Jag har kommit i ett läge att jag känner att det inte är kul att planera bröllopet. Pappa tjatar om att ja måste gå ned i vikt. Jag kontrar med att titta på dig själv och hur du ser ut. Han kontrar med att han har all rätt att se ut som han gör men att ja inte ser fräsch ut . =( *tårar strilar* jag försöker bakna i honom att han inte ska klanka på mig men det gör han varje gång vi pratas vid. Enlogt honom är jag inte söt

• Svar på tråden han tjatar och tjatar
  • Chicita

Vill han att du ska tappa vikt för att du är ohälsosam och han är rädd att du ska bli sjuk som han själv, eller vill han ha en "söt dotter"?

Sånt där är så korkat, ju mer dom tjatar, destå mer tröstäter man.
    "För man är ju ändå tjock och ful, så en chokladkaka mer eller mindre gör ju inget"...

Ställ ultimatum.
    Antingen slutar han tjata om att du behöver tappa vikt för att du enligt honom är ful. Eller så behöver han inte komma på bröllopet eftersom han då verkar påstå att han kommer att skämmas för dig.

Ibland spelar det ingen roll om man är släkt eller inte, vissa kan behöva få en Aha-upplevelse i form av en stekpanna i huvudet ibland Oskyldig 

Och du - man kan ändå vara jättevacker på sitt bröllop även om man inte är en storlek 36:a Solig 
    Jag hade storlek 48, och kände mig som vackrast i världen på vår dag... 

• Anonym (Ledsen)

ja... jag ha fått höra samma sak ända sen ja kom i tonåren. Ju mer han tjatar desto mindre vill jag bjuda dem.. =/ Men ja ha sagt att han inte har med min víkt i göra men han kontrar med att han är rädd om mig...=(

Chicita skrev 2012-10-16 10:41:45 följande:
    Vill han att du ska tappa vikt för att du är ohälsosam och han är rädd att du ska bli sjuk som han själv, eller vill han ha en "söt dotter"?

Sånt där är så korkat, ju mer dom tjatar, destå mer tröstäter man.
    "För man är ju ändå tjock och ful, så en chokladkaka mer eller mindre gör ju inget"...

Ställ ultimatum.
    Antingen slutar han tjata om att du behöver tappa vikt för att du enligt honom är ful. Eller så behöver han inte komma på bröllopet eftersom han då verkar påstå att han kommer att skämmas för dig.

Ibland spelar det ingen roll om man är släkt eller inte, vissa kan behöva få en Aha-upplevelse i form av en stekpanna i huvudet ibland Oskyldig

Och du - man kan ändå vara jättevacker på sitt bröllop även om man inte är en storlek 36:a Solig
    Jag hade storlek 48, och kände mig som vackrast i världen på vår dag...
  • Chicita
    Anonym (Ledsen) skrev 2012-10-16 10:44:16 följande:
    ja... jag ha fått höra samma sak ända sen ja kom i tonåren. Ju mer han tjatar desto mindre vill jag bjuda dem.. =/ Men ja ha sagt att han inte har med min víkt i göra men han kontrar med att han är rädd om mig...=(
    Dags att sätta ner foten ordentligt då för dig.
    Man kan vara överviktig och hälsosam (nu vet jag inte hur det är för dig, men för mig är det så).
    På 35-årskollen som fd jobbet skickade mig på så låg mina värden utanför skalan, åt det bra hållet. Det enda som gick åt andra hållet var ju vikten.
    Men än sen. Jag mår ju bra, mina krämpor beror inte på min vikt utan på skador jag fått i olyckor bland annat.

Säg åt honom på skarpen, och om det inte hjälper så skicka ingen inbjudan till honom utan bara adresserat till din mamma.
    Och om inbjudningarna redan gått ut, så tala om att du stryker honom från listan på inbjudna tills han kan uppföra sig. 
  • FruNovember

Alltså, din pappa går klart över gränsen! Jag tycker absolut att du ska stryka honom tills han kan visa att han kan uppföra sig som folk! Hur mycket "för mycket" väger du? Har han skäl att oroa sig för din hälsa? Viktigast av allt i den här frågan är ju- hur Mår Du i din vikt? Vill du gå ner eller trivs du som du är? Det är kränkande att hacka på dig på det sätt som han gör, stå på dig!

• Anonym (Ledsen)

Jag kanske väger 5 kg för mkt. Jag skall börja símma denna månaden med sambon och vi försöker äta nyttigt på veckorna och unna oss lite gott på helgerna. Jag funderar på att säga att jag och sambon tar vigseln ensamma för att vi vill ha det intimt. Vi ska bjuda hans föräldrar med . Mem dem är väldigt fina =) Snälla som få:)

FruNovember skrev 2012-10-16 11:05:15 följande:
    Alltså, din pappa går klart över gränsen! Jag tycker absolut att du ska stryka honom tills han kan visa att han kan uppföra sig som folk! Hur mycket "för mycket" väger du? Har han skäl att oroa sig för din hälsa? Viktigast av allt i den här frågan är ju- hur Mår Du i din vikt? Vill du gå ner eller trivs du som du är? Det är kränkande att hacka på dig på det sätt som han gör, stå på dig!
  • Anonym (Ledsen)

Japp.. Jag känner mig frisk i övrigt. Jag och sambon äter ju nyttigt på veckorna men kan då unna oss på helgerna. Försöker äta mkt frukt o grönt och cykla dagligen på motionscykeln 30 min =)

Chicita skrev 2012-10-16 10:59:14 följande:
    Dags att sätta ner foten ordentligt då för dig.
    Man kan vara överviktig och hälsosam (nu vet jag inte hur det är för dig, men för mig är det så).
    På 35-årskollen som fd jobbet skickade mig på så låg mina värden utanför skalan, åt det bra hållet. Det enda som gick åt andra hållet var ju vikten.
    Men än sen. Jag mår ju bra, mina krämpor beror inte på min vikt utan på skador jag fått i olyckor bland annat.

Säg åt honom på skarpen, och om det inte hjälper så skicka ingen inbjudan till honom utan bara adresserat till din mamma.
    Och om inbjudningarna redan gått ut, så tala om att du stryker honom från listan på inbjudna tills han kan uppföra sig.
  • Chicita

5 kilo för mycket och bli så trackasserad Förvånad
    Det är ett hån mot oss som kämpar med stor övervikt kan jag tycka.

Ärligt talat så ska han bara hålla käft när det inte rör sig om mer än så. Hade det varit 30-50 kilo så hade jag förstått honom. Men nu...
    Näää... Skrikandes 

• Anonym (Ledsen)

nej nej det är inte 30-35 kg. Ja men enligt honom så ska en tjej väga 45 kilo äta ett salladsblad om dagen och träna dygnet runt.=(

Chicita skrev 2012-10-16 11:13:36 följande:
    5 kilo för mycket och bli så trackasserad Förvånad
    Det är ett hån mot oss som kämpar med stor övervikt kan jag tycka.

Ärligt talat så ska han bara hålla käft när det inte rör sig om mer än så. Hade det varit 30-50 kilo så hade jag förstått honom. Men nu...
    Näää... Skrikandes
  • FruNovember

Men herrejösses, det är ju helt absurt att ens prata vikt isf! Jag trodde att du led av sjuklig fetma, 5 kilo hit eller dit spelar väl ingen som helst roll!

• Chicita

Då kan han ta dom där salladsbladen och stoppa någonstans där solen inte skiner och ställa sig på träningsmaskinen själv tycker jag {#emotions_dlg.djavulsk}

Svar på tråden han tjatar och tjatar