Inlägg från: mariath |Visa alla inlägg
  • mariath

Vad händer om vi inte hinner gifta oss?

Hej

Ledsen att höra om sjukdomen i familjen, sådant är aldrig roligt. Däremot hoppas jag att jag kan ge ett upplyftande svar på din fråga:

Om ni ansöker om hindersprövning nu så förfaller den efter fyra månader. Är det så att ni inte använt er av den nu innan dessa fyra månader gått så är den förbrukad.
    MEN det finns inget som säger att ni inte kan söka en ny nästa år i det fall att ni gifter er då istället. Ni kan ansöka om hindersprövning nästans hur många gånger ni vill!

• mariath
    Anonym skrev 2012-10-17 09:34:15 följande:
    Jaha okej, det var precis det här jag ville få svar på. Tack! Du är säker på detta? Så jag kan ansöka om hindersprövning nu, men om vi inte gifter oss är det bara att skicka efter ett nytt till sommaren?

Misstänkte det också, men det står ingenstans om det, varken på bröllopssidor eller skatteverket. Tänkte om det kanske är så att man har bara en gång på sig, sen är det kört liksom?
    Nej, du kan ju söka och blir det inget bröllop inom fyra månader så får man ju söka igen. Om du ändå är osäker kan du ju alltid ringa till skatteverket.
Svar på tråden Vad händer om vi inte hinner gifta oss?