Inlägg från: LyckligaBruden |Visa alla inlägg
  • LyckligaBruden

Hjälp! Är OSA-datumet för tidigt nu!?

Hej!

Pga strul så har vi inte kunnat skicka ut inbjudningarna än men kommer kunna göra det senast måndag.

OSA-datumet är satt till den 1 december, blir det för kort varsel?

De flesta vet redan men en del gör ju inte det. Vi gifter oss den 9 februari. Kanske OSA-datumet är för tidigt satt?

Vi tänkte mest på att det är jul och så innan och det kanske lätt glöms bort samt att vi kommer ju ha mycket att göra innan plus julen så vi tänkte att det är bra att veta i tid. Självklart man ju folk få förhinder men det är väl om nån blir sjuk.

• Svar på tråden Hjälp! Är OSA-datumet för tidigt nu!?
  • LyckligaBruden

Inbjudningskorten är redan beställda och ivägskickade till oss så kan inte ändra det nu :(

Kanske var dumt tänkt jag vet inte men om vi ska ändra måste vi ju göra om hela beställningen..

Jag tror väl mest vi satte så för att hinna planera allt men inte lätt att veta, har ju aldrig gift mig eller ens skickat inbjudningskort förut.

Ska räkna på hur många som redan vet, är det tillräckligt många så gör det kanske inget. Känner mig dum nu bara =(

• LyckligaBruden
    daniiel skrev 2012-10-18 13:46:54 följande:
    Äh, som sagt, det är väl inte hela världen? Jag tror det blir bra ändå :) Om ni vill, så kan ni ju tex skicka mejl, ringa, skicka sms till dom inbjudna i samband med att dom får inbjudan och säga att ni förlänger OSA med 1-2 veckor, men att dom ändå självklart får höra av sig så fort dom vet :)

Annars så ser ni väl, om det är väldigt många som inte svarat vid OSA, så kanske ni kan ringa och ge dom ytterligare någon vecka då.

Det kan ju vara så att dom flesta svarat innan halva tiden också :) Man vet aldrig...
    Ja jag hoppas det. Blir så nojig av sånt här. Har rätt dålig tidsuppfattning också så jag tror väl i mitt huvud att en månad är jättekort tid :/

Men som sagt, har folk inte svarat så får vi ringa och om de undrar varför vi satt så kort datum så är det väl bara att säga som det är. Det viktigaste är trots allt att vi vet hur många som kommer - till slut =)
  • LyckligaBruden

Vi skickade dom idag =)

Tycker nog det känns rätt skönt att veta innan jul ändå och om det är folk som inte svarat så får vi väl höra av oss helt enkelt =)

• LyckligaBruden

Nu känns det bra, inbjudningarna kom fram i måndags tror jag och det är redan några som tackat ja och det var folk som vi inte hade en aning om ifall de skulle komma eller inte så är jätteglad Solig

Hälften har vi i princip kunnat krysa för på "ja-sidan" redan innan eftersom det är vänner så nu så här i efterhand förstår jag inte varför jag hetsade upp mig så haha. Men man blir ju lätt lite nojig över saker Drömmer

Svar på tråden Hjälp! Är OSA-datumet för tidigt nu!?