Hjälp! Är OSA-datumet för tidigt nu!?
Jag tycker det är lite väl hårt att skriva saker som "Ursäkta, men jag har faktiskt väldigt svårt att förstå varför man behöver veta..". Ofta blir det bättre om man svarar lugnt och sakligt.
De bröllop jag har varit på har haft OSA-datum ungefär två månader före själva bröllopsdatumet, något har t.o.m. varit närmare tre månader före. Vi hade drygt två månader mellan OSA och bröllopet. Så jag tycker inte alls att du, TS, har tänkt konstigt. Klokt tänkt att sätta OSA före jul- och nyårshelger - det brukar vara så mycket annat att tänka på då, och så julkorten som kommer och helt plötsligt har den där bröllopsinbjudan hamnat underst i högen av alla julkort och visst svarade vi på den före jul...
Det enda jag kan tänka mig kan ställa till problem är om ni har gäster som har schemaläggning för vårterminen i börjar på januari, och därför inte vet i början på december hur jobbtiderna ser ut. Men isåfall hör de säkert av sig och ber om uppskov. Lycka till med inbjudningarna, jag tycker det låter bra med tid!