Hjälp! Är OSA-datumet för tidigt nu!?
Jag hade nog valt att flytta bak OSA om det hade varit möjligt. Ursäkta, men jag har faktiskt väldigt svårt att förstå varför man behöver veta över 2 månader i förväg hur många som kommer. Självklart behöver man veta innan, även vi hade ju OSA, men vi hade ca 1 månad innan och vi hann gott och väl med att boka antal kuvert till middagen, göra bordsplaceringen, festhäften och sådant. Javisst, nog kan det säkerligen finnas omständigheter som gör att vissa behöver veta väldigt god tid i förväg, men för det mesta tror jag inte att det är så himla bråttom, egentligen.
Okej, jag förstår det med jul och nyår. De flesta har fullt upp då och det kan vara lätt att glömma bort ett OSA-datum då. Men jul är inte förrän 24 decmeber, så ni skulle kunna sätta OSA två veckor senare, den 15 december, utan att det egentligen stör julen. Visst, Lucia är den 13 dec, men ändå. Alternativt sätta OSA efter jul och nyår, kring den 5-6 januari.
Har ni inte möjlighet att ändra OSA nu, så är det väl inte hela världen ändå, speciellt inte om dom flesta redan vet om att ni ska gifta er. Dom sitter väl bara och väntar på inbjudan :)
Jag menar alltså att för att vara snälla mot era gäster och kanske underlätta för några, så bör ni kunna flytta på OSA, utan att det förmodligen stör väldigt mkt i erat planerande. Är det inte möjligt, så är det inte möjligt och då blir det säkerligen bra ändå :)