• maxmamma

Tiara på huvudet o en hårmunk i håret.

har sett att nån frågat om hur det skulle se ut med slöja o krona i håret när man har satt upp en frisyr med en ska hårmunk.

Tänkte höra om någon tror att det skulle kunna funka med hårmunk o en tiara i huvudet o håret?

nån som vet nått eller har provat att ha så? 

• Svar på tråden Tiara på huvudet o en hårmunk i håret.
  • Chicita

Ni får prova någon gång innan, maxmamma så att ni inte får några tråkiga överraskningar på den stora dagen Glad
    Det gick åt mer än dubbelt så många hårnålar som jag trodde i alla fall (såna där "ben"). Så köp dubbelt så många och en påse till *typ* Flört

• maxmamma

ah ok det tänkte jag inte på att det skulle gå åt så många hårnålar  den sk benmodellen Flört

vet du på ett ungefär hur många nålar du behövde?

funderar nämligen på att åka o bröllops shoppa när lönen dimper in nästa vecka så jag skulle kunna köpa hårnålarna o löshår å prova att göra en hår uppsättning veckan därpå eller nått sånt.

kanske man ska göra uppsättningen utan slöja o tiara först o sen prova med attiraljerna därefter ?! 

• Chicita

Högen vi hade på handfatskanten efteråt var i alla fall lika stor som min knutna näve, och jag har rätt stora händer för att vara tjej.

Jag skulle tippa på mellan 60 och 80 nålar (5-6 paket med såna "ben" + 1,5 paket med dom vanliga hårnålarna)

Ja prova bara uppsättningen, och så får ni ju se hur det funkar med grejorna till sen.
    Det är ju bra om slöjan sitter så att den går att ta ur utan att sabba frisyren för den kan vara jobbig att ha på hela kvällen annars 

• maxmamma

oj o jag trodde du skulle säga typ 25-30 hårnålar av benmodellen Förvånad okej vi får nog göra några prov uppsättningar känner jag.

ska försöka komma ihåg allt detta o informera den stackrs tjejen som ska fixa håret 

• Chicita

Men det kanske går mindre nålar till dig om du har mindre hår än vad jag har i och för sig.
    Hårnålarna är ju rätt billigai alla fall så det skadar ju inte att ha några extra paket. Det är ju ingen stor kostnad direkt. Men på den stora dagen så är det ju inte så kul om dom inte räcker Glad 

• maxmamma

haha nej det var inte kostnaden på nålarna jag reagerade på det var mängden Flört ja jag tror oxå att jag behöver lite mindre än dig men jag köper hellre två paket för mycket än två paket för lite Glad

nej på bröllopsdagen vill man ju se "perfekt" ut haha men som sagt jag ska fixa ett rejält gäng hårnålar o löshår o be tjejen som ska vara hårfixare att vi börjar prova lite håruppsättningar så det klaffar o inte är några funderingar när det sen gäller 

• Krystal

Så här har jag funderat att ha slöja och krona..fast bullen på huvudet ska ha lite mer volym...
  • Krystal

...lite mer så här..men jag ska nog skippa pärlbandet runt och göra några slingor och så att ha runt basen av bullen...
  • Chicita
    Krystal skrev 2012-10-22 14:58:04 följande:
    Så här har jag funderat att ha slöja och krona..fast bullen på huvudet ska ha lite mer volym...
    Fint, men jag skulle nog haft munken lite lägre så att du får mer plats för kronan uppepå huvudet. 
    Nu såg det nästan ut som att knuten försökte knuffa av dig kronan.
    Och så blir det inte Teskedsgumman-varning när knuten blir fylligare Flört 
Svar på tråden Tiara på huvudet o en hårmunk i håret.