Inlägg från: FrökenMäkelä |Visa alla inlägg
  • FrökenMäkelä

Villrådig ang. min fd bästa vän

Jag hade först och främst funderat och beslutat om detta är en vän du vill ha kvar i ditt liv. Är svaret JA från din sida så bjud dem, men var beredd på att hon kanske tackar nej och vid det laget hade jag slutat försöka nå personen fler gånger.

Kan säga så här jag och min sambo lärde känna ett gift par och hann bara träffa dem enstaka gånger innan de valde att skilja sig (vi visste inte att äktenskapet var dåligt). Bara kort tid efter så har hon träffa en ny och ville att vi skulle träffas. Kan ärligt säga att i början var det en jobbig situation men tillslut tänkte vi att varför ska det vara vårt problem. Så idag är vi vänner med henne och hennes nya. Var ändå jag som från början lärde känna henne.

Alltså vad jag vill komma fram till är hon kanske inte riktigt vet hur hon ska ställa sig till situationen så hon kanske behöver lite tid. Men om du bjuder henne till bröllopet så kanske hon känner att du vill vara tillbaka i hennes liv och det blir lättare för henne och få en vänskap med dig och din nya.

Svar på tråden Villrådig ang. min fd bästa vän