Villrådig ang. min fd bästa vän
Jag är villrådig och har funderat fram och tillbaka. Nu undrar jag vad ni skulle gjort. Och jag vet att jag gör som jag vill, och det kommer jag göra också, men vill iallafall veta hur andra skulle tänkt.
Jag hade en kompis som var väldigt nära. Vi gjorde allt tillsammans. Våra män och barn var goda vänner. Vi hade semester ihop, firade jul ihop, hade sommarstuga ihop o.s.v. Sedan skilde jag mig och vi tappade helt enkelt bort varandra. Jag blev jättebesviken på henne som slutade höra av sig samtidigt som jag borde hållt kontakten också. Men jag orkade helt enkelt inte. Orkade knappt med mig själv och att jag gjorde mina barn till skilsmässobarn o.s.v. Jag vet också att de fortsatt att umgås med min fd man, så de kände sig tydligen tvugna att välja sida.
De vänner jag har idag är de som orkade hålla i mig och tvingade mig att ta mig ut och vara social. De tvingade mig att leva vidare helt enkelt och idag är jag dem evigt tacksam. En av dem ska vara vår toastmadame och en vår bröllopsfixare som hjälper till med lite av varje.
Nu har jag funderat på den kompis som jag skrev om. Vi har inte brutit med varandra men har ingen kontakt. Jag kan sakna henne ibland men klarar mig utan henne. Men nu pratade jag med min blivande man om dem och sa att det känns jättekonstigt att jag ska gifta mig och de inte ska vara med på bröllopet. Hade det varit innan skilsmässan skulle hon definitivt varit min tärna.
Han sa att jag skulle ta kontakt med henne och det gjorde jag. Vi pratade som om vi aldrig haft ett uppehåll och vi bestämde att träffas. Jag skulle höra av mig när jag fått mina tider på nya jobbet. Det gjorde jag och har inte hört ett ord från henne. Så nu vet jag inte. Kanske är hon en sådan vän som man inte har livet ut.
Jag pratade med min kloka 16-åring som sa; men tänk om de skulle gifta sig och inte bjuda oss, skulle inte vi bli ledsna då?
Så nu funderar jag på om jag ska bjuda dem, eftersom vi liksom inte brutit. Eller inte bjuda, och de kanske blir jättebesvikna. Men som sagt jag var väldigt besviken på henne när jag skilde mig, men det kan jag ställa mig över.
Egentligen vill jag bjuda dem eftersom de var mina bästa vänner. Fast åandrasidan inte eftersom vi inte haft någon kontakt. Jag bor te.x. i min andra lägenhet nu efter skilsmässan och de har inte varit i någon av dem. De har inte träffat min blivande som jag känt i 2,5 år. De gånger vi haft kontakt är det jag som hört av mig.
Ååhhh! Jag vet att jag gör som jag vill men jag vet ju inte vad jag vill... Hur skulle ni gjort?