Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Villrådig ang. min fd bästa vän

Det är ju en stor sorg att förlora en vän. Just i och med skilsmässa som är nog så jobbigt ändå.

De allra flesta av mina vänner har jag kvar, framförallt mina "egna vänner", sedan efter skilsmässan med mitt ex. Något jag däremot kan känna ett stygn av sorg över, inte så att jag är utom mig och helt förkrossad, men ja sorgsen över. Det är en vän som jag fick sista halvåret/året innan vi separerade. Och vi klaffade verkligen hur bra som helst. Jag kände att den här människan vill jag känna resten av mitt liv. 
    Men sen separerade jag och min man och hon råkade vara väninna med den tjej som min fd man sedan blev tillsammans med. Och där kände väl hon sig tvungen att välja sida. Inte för att jag tyckte att hon skulle det, men min fd mans svartmålningskampanj var ju rätt omfattande.

Och det är bara synd, för jag tror faktsikt att denna människa hade verkligen varit en underbar väninna att ha i sitt liv. Jag gjorde några försök att ha en kontakt med henne, men det blev inte samma sak efter det. Hon verkade dessutom få dåligt samvete mot sin andra väninna. Och så blev det inget mer.

Trist men jaja, sånt är livet.

• Principisessan
    mariath skrev 2012-10-22 09:54:01 följande:
    Jag funderar lite som dig jag. Jag förlorade många vänner i och med skilsmässan. Många som man trodde att var ens riktiga vänner, men som antagligen kände sig tvugna att välja sida.  En del tittar bort om man möter dem på samma gata i stan. En del kan man kallprata och hälsa på men ingen som man skulle bjuda hem mera

Jag hade dock ett otroligt stöd under hela separationen av min bästa killkompis. Han lyfte upp mig när jag ramlat ner i avgrunden. Han får en hedersplats vid honnörsbordet, bredvid mig! Tungan ute Men å andra sidan så gifter jag mig ju med honom, så det skulle vara fånigt om han fick sitta längst bort i något hörn också Cool
    :) låter som oss. Jag blev också ihop med min bästa killkompis. Nu ska vi gifta oss i vår. 
  • Principisessan
    mariath skrev 2012-10-23 14:21:20 följande:
    kul, med knöligt! alltså att  vi pratar med varann i olika trådar.  Cool Ni gifter er i april också va?
    haha japp :) i april ,den 6:e 
Svar på tråden Villrådig ang. min fd bästa vän