PiaB skrev 2012-10-21 21:00:07 följande:
Nu har jag ett nytt underbart liv och där ingår de inte. Och nu svarade jag nog på min egen fråga
Se där ja
Jag känner igen det där med att man tappar en del av sitt liv när man separerar från någon.
Exet och jag umgicks i samma kretsar flera år innan vi blev tillsammans. Så våra gemensamma vänner var ju också våra enskilda vänner från början.
När det tog slut mellan oss så ville jag inte bråka om vilka vänner vi fick träffa liksom, utan jag antod att de som ville träffa mig skulle hålla kontakten.
Men nejdå.
Eller jo ett tag, innan jag träffade min nuvarande man så kunde jag fortfarande umgås med en del av dom.
Även exet och jag kunde träffas hos gemensamma vänner och vara civilicerade mot varandra även om han visat sig vara ett riktigt rötägg innan.
Innan det tog slut så var i princip alla våra vänner på min sida, dom hade sett hans elaka sida (till och med hans bror ställde ultimatum - behandla mig bättre eller så skulle han sluta höra av sig). Men när det tog slut mellan oss och jag senare träffade en ny så valde dom att fortsätta umgås med honom trots allt.
Så det kändes surt ett tag, man blir så övergiven liksom...