passionsblomman skrev 2012-10-24 14:47:46 följande:
Man får vara arg.
Man får vara upprörd.
Bra skrivet som vanligt! Kan bara hålla med.
Vi bråkar ofta (iaf om man jämför med hur andra verkar ha det), ibland med flit för att den ena eller den andra behöver få ur sig något. Det går över fort och handlar sällan om några allvarligare saker, vissa skulle säkert inte kalla det för att bråka ens.
Jag är en hetsig person med kort stubin och det är min sambo med. Vi är båda envisa som synden och ibland blir det kortslutning eller tvärstopp. Då får man ta ett steg tillbaka och se hur larvigt det hela är även om det inte alltid är det lättaste. Vi har nog inget speciellt ämne som vi bråkar om, oftast är det missuppfattningar eller misstolkningar av något den andra säger eller den andras röstläge. Ibland är det städning, ibland är någon bara löjligt envis.
För mig är det inte ett problem att "bråka", man tycker ju inte lika jämt och vi är inte ett sämre par eller olyckliga för det. Vi tar tag i våra konflikter och meningsskiljaktigheter direkt. Jag är hetsig och yvig och det är också ok.
Jag gissar att många definerar bråk väldigt olika. Vi gapar och skriker sällan på varandra även om vi höjer rösterna och vi kastar absolut inte saker men jag väljer ändå att kalla våra "bråk" för just bråk.