Egna barn med, i övrigt barnfritt
Alltså bli inte arga för min funderingar, för jag vet att alla gör som det passar dem bäst och självklart ska det vara så, inte tal om något annat från min sida.
jag tänker som så att om man bara har sina egna barn med, de kan ju iofs vara syskon som ligger nära varandra i åldern, som gör att de kan leka o aktivera sig med varandra
men om de inte ligger nära varandra i åldern eller delar samma intresse o lekar blir det inte lite långtråkigt och jobbigt för ens egna barn att vara med hela dagen utan attt ha kompisar att leka o aktivera sig med??
kan iofs bara se till mig själv o det är att en 15åring en 10åring o en 3½åring inte skulle kunna roa sig tillsammans utan att det blir tjaffs o bråk o tjat på oss vuxna.
så för att göra det enkelt för oss så låter vi våra vänner ha med sina barn som faktiskt är i princip samma ålder som våra barn. vi tror/tänker som så att då har de yngsta varandra att leka o rita o pyssla med o även att kunna se nån barnfilm o titta på o vila upp sig mellan varven.
De som är kring 10-års åldern kan oxå rita o titta film o pyssla o se film eller spela lite tv-spel när det blir lite långsamt o man behöver vila sig lite.
så var oxå tanken med de två tonåringarna att de har nog det trevligare om de har möjlighet att se film o spela tv-spel tillsammans så de har nått att roa sig med för hur många tonåriga killar gillar att sitta o lyssna på vuxnas pladder jämfört med att lira lite tv-spel eller se nån tonårsfilm??
jag respekterar verkligen att en del vill ha barnfritt på dagen, middagen o festen och att en del gärna har barn med hela dagen eller delar av dagen.
jag är bara nyfiken på hur andra löser det hela, därav mina frågor.
Är INTE ute efter att göra nån ledsen eller klanka eller moralisera osv utan bara en ren undran.
Så bli inte arg på mig för att jag frågar, snälla!!