Egna barn med, i övrigt barnfritt
Till vårt bröllop kommer ungefär tio, tolv barn som alla är i ungefär samma ålder. De kommer att sitta med varandra och min åttaåring är med och planerar hur deras dukning ska se ut. Tursamt nog har lokalen ett litet sidorum som vi tänkte inreda som barnrum med möjlighet till att kolla film, pyssla, läsa eller vad man vill. Vi ska dra dit madrasser och kuddar och skriva ett tillägg på inbjudningskorten att alla barn får ta med sig pyjamas om de vill. Ingen unge i världen orkar sitta en hel middag genom och lyssna på tal så bordet får placeras lite strategiskt så att det är lätt att springa och lätt att komma till barnrummet bredvid. Jag tänkte att det är roligast för dem att sitta tillsammans men inte separerade från oss vuxna så dears bord hamnar någonstans i mitten.
Jag växte upp på sjuttiotalet och då var alltid ungar med på vuxnas fester. Man sprang runt tills man somnade tillsammans i en hög någonstans :).Att vi har barn med på festen beror mest på att sonen är med och jag tror att han skulle tycka att det hade varit urtrist att vara själv. Är de flera kan de alltid ha kul ihop.