• mmaddee

vad har ni för klädstil?

vad har ni för klädstil?

berätta gärna lite eller mycket om er klädstil.

tex vad e vardagskläder för er o vad e fin kläder för er

• Svar på tråden vad har ni för klädstil?
  • Biographic

Vardagskläder är oftast tighta byxor, slappt linne eller tee med något tryck på, en kofta.. Eller svarta tights och någon klänning/tunika. Lite rockigt-romantiskt.. Festkläder är klänning och klackar. Sambon går oftast i jeans, tee och huvtröja. Till fest kan han ibland ta på sig en skjorta.

• Soldemor

När jag jobbar får jag tänka till lite då många ser vad jag har på mig och kommenterar om det blir fel för dem. Det blir oftast svarta byxor, svarta "snygg"-jeans eller kjol. Kavaj funkar bra och så gillar jag tunikor jag kan ha över prästskjortan (som till varjdags gärna får vara av trikåtypen).

När jag är ledig har jag oftast jeans, skjorta, t-shirt och sweatshirt (gärna munkjacka m roligt tryck) eller tenniströja. Kan jag ha någon typ av jympa- eller joggingskor är det ett klart plus. Älskar kläder!

Fester blir det inte så ofta, är jag ledig en helg är det skönt att bara vara hemma. Men kostym, klänning el kjol och blus kan åka fram ibland. Fast inga skor m spec klack för min del. Vill helst ha rymliga bekväma skor.

• L och J

sneakers, (jumpadojjer, typ nike ) svarta eller gråa leggings, färgglada långa linnen, hoodies, långärmade långa linnen, strumpbyxor i olika färger. Tjocka stickade strumpbyxor hemma. Skinnjacka eller jättestor fjällräven. Tajta jeans, har hur många som helst. 
    Har ungefär samma när jag ska ut och festa. vilket är vääldigt sällan nu för tiden  

• Aniara4

När man har storlek 48/50 är det svårt att välja en egen stil, jag får oftast nöja mig med de plagg jag öht kommer i. Innan jag gick upp i vikt hade jag mer av en stil (fast då var jag mer begränsad av pengar), men det var ju några år sen och det är svårt att veta hur min smak skulle ha utvecklat sig under tiden om jag hade fått välja själv.

I det begränsade utbudet i "skämshörnan" finns huvudsakligen två stilar, 70-årig tant (därmed inte sagt att alla 70-åringar är tanter, men piffigare tanter i större storlek skulle också ha svårt att hitta något) eller tuff jeanstjej. Jag har inte svårt att hitta jeans, cargobyxor och hoodies. Problemet är att jag egentligen inte känner mig sån.

Egentligen gillar jag nog allra mest långa klänningar, gärna lite blommiga och allra helst lila. Blått gillar jag också. Dessvärre lider jag svårt av lårskav sedan jag blev överviktig, och det är nästintill omöjilgt att hitta strumpbyxor i min storlek - här räcker ofta 48/50 inte till eftersom jag är som störst över höfter och lår, så jag får leta efter ännu större storlek, men ofta blir de bara längre och inte bredare och inte sällan får jag gällivarehäng samtidigt som strumpbyxorna går ända upp till tuttarna. Jag brukar kunna hitta tunna hudfärgade strumpbyxor och kanske svarta också, that's it. Och jag som så gärna hade velat ha tjocka, mjuka, lila tights under en kjol eller klänning...

Jag tycker inte om syntettoppar, antingen är de hårda och skaver eller så är de mjuka och slibbiga och svettiga. Och så vill jag att en topp ska vara rejält lång och gå nedanför rumpan, framför allt därför att alla byxor sitter gräsligt illa i grenen, så det är inget jag vill visa upp. Tajta byxor och en fladdrig tunika skulle funka bra, men är svårt att hitta.

Nu på hösten och vintern vill jag gärna ha en lång, genomknäppt stickad (men inte för tjock) kofta. Har letat efter en sån de senaste tre säsongerna, men tillverkarna verkar ha fobi för långa ärmar. Jag skämtar inte. Var och letade på stan häromveckan och ALLA tjockiströjor har trekvartsärm. Jag fryser om handlederna!

Så, nu har jag gnällt färdigt.

Alltså, jag gillar lila, svart, blommiga mönster, långa toppar och klänningar.

• eml33h

Jag är lite av en allätare.
    Igår hade jag en svart glittrig tröja, lackleggings och svarta kilklackar.
    Idag har jag fritidsbyxor från Lundhags, en svart tröja och sneakers.
    Imorrn blir det klänning då jag har infört klänningsfredag på jobbet, haha.
    Uppskattat av mina kollegor, både herrar och damer :)
    Men till största delen har jag nog tunikor, långa skjortor/tröjor och leggings eller tighta jeans.

På fest har jag allra helst klänning!
    Min garderob består till största delen av festklänningar.
    Dessvärre går jag sällan på fest, och dom är alldeles för festliga för att kunna ha på jobbet.
    Måste nog införskaffa mig lite nya vardagskläder ;D
    ... eller gå på fest oftare!

• Soldemor
    eml33h skrev 2012-10-25 12:23:31 följande:

... eller gå på fest oftare!

• Emsie

Min stil varierar väldigt mycket beroende på vad jag ska göra och humör. Ena dagen kan jag gå i sneakers, boyfriendfit jeans och luvtröja medan jag nästa går i klänning och höga klackar. Det vanligaste är nog tighta jeans och en lite lösare blus eller topp. Gärna feminint men med en tuff tvist.

• Henrystories

Klänningar och kjolar, nästan alltid. Äger inte ens några byxor ;D Dock brukar jag ha shorts på sommaren ibland, och när jag bara ska vara hemma kan jag ha leggings och någon stickad tröja. Till fest väljer jag festligare klänningar, högklackat och har mer smycken, annars klär jag mig ganska lika.

• mmaddee
    Henrystories skrev 2012-10-28 08:29:36 följande:
    Klänningar och kjolar, nästan alltid. Äger inte ens några byxor ;D Dock brukar jag ha shorts på sommaren ibland, och när jag bara ska vara hemma kan jag ha leggings och någon stickad tröja. Till fest väljer jag festligare klänningar, högklackat och har mer smycken, annars klär jag mig ganska lika.
    va kul. jag har samma klädstil
Svar på tråden vad har ni för klädstil?