Inlägg från: Aniara4 |Visa alla inlägg
  • Aniara4

vad har ni för klädstil?

När man har storlek 48/50 är det svårt att välja en egen stil, jag får oftast nöja mig med de plagg jag öht kommer i. Innan jag gick upp i vikt hade jag mer av en stil (fast då var jag mer begränsad av pengar), men det var ju några år sen och det är svårt att veta hur min smak skulle ha utvecklat sig under tiden om jag hade fått välja själv.

I det begränsade utbudet i "skämshörnan" finns huvudsakligen två stilar, 70-årig tant (därmed inte sagt att alla 70-åringar är tanter, men piffigare tanter i större storlek skulle också ha svårt att hitta något) eller tuff jeanstjej. Jag har inte svårt att hitta jeans, cargobyxor och hoodies. Problemet är att jag egentligen inte känner mig sån.

Egentligen gillar jag nog allra mest långa klänningar, gärna lite blommiga och allra helst lila. Blått gillar jag också. Dessvärre lider jag svårt av lårskav sedan jag blev överviktig, och det är nästintill omöjilgt att hitta strumpbyxor i min storlek - här räcker ofta 48/50 inte till eftersom jag är som störst över höfter och lår, så jag får leta efter ännu större storlek, men ofta blir de bara längre och inte bredare och inte sällan får jag gällivarehäng samtidigt som strumpbyxorna går ända upp till tuttarna. Jag brukar kunna hitta tunna hudfärgade strumpbyxor och kanske svarta också, that's it. Och jag som så gärna hade velat ha tjocka, mjuka, lila tights under en kjol eller klänning...

Jag tycker inte om syntettoppar, antingen är de hårda och skaver eller så är de mjuka och slibbiga och svettiga. Och så vill jag att en topp ska vara rejält lång och gå nedanför rumpan, framför allt därför att alla byxor sitter gräsligt illa i grenen, så det är inget jag vill visa upp. Tajta byxor och en fladdrig tunika skulle funka bra, men är svårt att hitta.

Nu på hösten och vintern vill jag gärna ha en lång, genomknäppt stickad (men inte för tjock) kofta. Har letat efter en sån de senaste tre säsongerna, men tillverkarna verkar ha fobi för långa ärmar. Jag skämtar inte. Var och letade på stan häromveckan och ALLA tjockiströjor har trekvartsärm. Jag fryser om handlederna!

Så, nu har jag gnällt färdigt.

Alltså, jag gillar lila, svart, blommiga mönster, långa toppar och klänningar.

• Aniara4
    Annamolly skrev 2012-11-02 19:38:00 följande:
    Testa Evans. Det ar en plus-size butik i England dar jag bor. Jag ar inte plus-size sjalv men jag tycker dom har snygga grejer som jag skulle vilja ha om jag vore storre.

www.evans.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/Top... 
    Hehe, jag åker till London en gång om året och går på Debenhams och just Evans, och jag har köpt en del på nätet också därifrån. Det jag tycker är tråkigt med Evans är att det är så mycket syntettoppar, man ser en bild på en tunika som ser fin ut, och så klickar man och tittar lite närmare och så är det polyester och akryl hela vägen...

Men i somras köpte jag flera par färgglada byxor och en baddräkt där!
Svar på tråden vad har ni för klädstil?