Inlägg från: augustesen |Visa alla inlägg
  • augustesen

Vad kostar/kostade er brudsminkning?

Hur mycket kan ni tänka er att lägga/la ni på en brudsminkning inklusive provsminkning hos makeup artist?

Det varierar ju mycket beroende på vart man bor i landet men vore intressant att se vad en genomsnittlig kostnad är. Vore roligt om ni skriver vart i landet ni bor också :)

Personligen betalade jag 850:- för sminkningen ink provsmink i Kalmar och blev supernöjd. Kändes som ett bra pris för en riktig makeup artist! Eller?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad kostar/kostade er brudsminkning?
  • augustesen

Superroligt att se vad alla tycker och är villiga att betala.

Är verkligen en post där folk är väldigt splittade och lägger olika summor :)

• augustesen
    Fremm skrev 2012-10-25 08:53:33 följande:

Jag fyllde i 850 kr, men egentligen ska jag smink mig själv då jag är utbildad makeupartist. Jag gör mkt brudar och baltjejer på de närliggande salongerna här i Jönköpings län och då tar jag 600 kr för brudsmink + 300 kr för brynplock och provsmink veckan innan = totalt 900 kr. Tycker att det är ett lagom pris...

Baltjejer tar jag 350 kr för, då är det inte någon provsminkning i det, anledningen till skillnaden är att jag oftast har kanske 6-10 tjejer att sminka samma dag, medan jag få avlägga två tider för en enda brud... sen lägger jag ju ner mer tid på en brud än vad jag hinner med en baltjej då det är många som ska hinnas med att göras... men självklart det är det ju meningen att det ska vara i stort sett lika grundligt gjort och hållbart för båda... :)

Känns som ett standardpris :) Tycker det är smart att provsminkningen är ett tillval.
    Är det vanligt att brudar väljer att skippa provsminkningen?

Jag frågar för jag funderar på att utbilda mig till makeupartist, mest som en kul grej på sidan om ett heltidsjobb då jag älskar att sminka andra..och är en bröllopsnörd :p
Svar på tråden Vad kostar/kostade er brudsminkning?