• augustesen

Vad kostar/kostade er brudsminkning?

Hur mycket kan ni tänka er att lägga/la ni på en brudsminkning inklusive provsminkning hos makeup artist?

Det varierar ju mycket beroende på vart man bor i landet men vore intressant att se vad en genomsnittlig kostnad är. Vore roligt om ni skriver vart i landet ni bor också :)

Personligen betalade jag 850:- för sminkningen ink provsmink i Kalmar och blev supernöjd. Kändes som ett bra pris för en riktig makeup artist! Eller?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad kostar/kostade er brudsminkning?
  • Sessan6

Jag vet inte ännu men jag funderade på att göra så hära med min brudtärna/syster:

Skulle ta det paketet för

Brudpaket och ett tärnpaket

3 990 kr (ord. pris 4 200 kr)

Det står på sidan vad som ingår i paketet!

http://wellnessroom.se/bruduppsattning-malmo/

• TheD

Kommer inte ihåg exakta summen så jag säger 3.500:- för brudklädseln dvs hår och smink.

• daniiel

Jag sminkade mig själv. Jag skulle aldrig någonsin känna mig bekväm med att någon annan sminkade mig. Jag vet själv vad jag tycker om, passar i och vad jag känner mig bekväm med. Inte ens om jag var tärna och bruden skulle bjuda på sminkning, så skulle jag vilja bli sminkad faktiskt.

• Tokig

En av mina bröllopsgäster, min väninna, är utbildad make-up artist och nagelteknolog, så hon fixade mina naglar, sminkade mig, min tärna, mina mamma och "brudnäbben" (hon fick lite glitter på ögonen och var såååååå nöjdGlad) Hon gjorde det gratis som en bröllopspresent.

Annars hade jag nog gått till Make-up store eller Face. De har ju sminkkurser för 500 kr typ och då får man ju smink för de pengarna. Jag har gjort det flera gånger och alltid varit nöjd. Det gäller att våga berätta vad man vill ha. Och inför en sån här dag hade jag kanske gått dit innan och förvarnat om att det var en brudmake-up på gång. Bra också att man får med sig läppstiftet/glansen och lite puder och sånt så man kan bättra på under dagen.

• SkövdeSophie

Jag skall färga mina ögonbryn och ögonfransar veckan innan vigseln så slipper jag mascara. Sen slänger jag väl på lite läppglans och kanske rouge.

• Principisessan

450 kr ska min sminkning kosta, gör detta hos frisören som fixar håret. håret kostar 800 kr / timmen. Det blir nog bra, de gör en hel del bruduppsättningar mm, och av bilderna att döma såg det fint ut. 

• Sofiiiz

Har fått 1300 + milersättning från deras lokal ut till festlokalen. (2mil).
    De var en makeupartist då, och det ingick en läppglans så man kunde bättra på under dagen/kvällen.

Men jag ska bli sminkad av frisören istället, de skulle hon ta 400 kr för. Då inte utbildad,
    men känns ju ändå bra att få vara lite upp-passad på. Blev provsminkad när vi testade håruppsättning,
    och ska provsminka en gång till veckan innan bröllopet.
    Samt färgning av fransar och ögonbryn ingår.

• sanon
    daniiel skrev 2012-10-23 01:24:32 följande:
    Jag sminkade mig själv. Jag skulle aldrig någonsin känna mig bekväm med att någon annan sminkade mig. Jag vet själv vad jag tycker om, passar i och vad jag känner mig bekväm med. Inte ens om jag var tärna och bruden skulle bjuda på sminkning, så skulle jag vilja bli sminkad faktiskt.
    Precis så känner jag också! Det är säkrast att jag sminkar mig själv för jag vet precis hur jag vill ha det och jag är duktig på smink (utan att låta dryg ). Men jag förstår dom som kanske inte kan så mycket om smink & tekniker, sminkar sig sällan då förstår jag om man kan betala priset endel salonger sätter. Men jag hade inte gett mer än 500 för inkl provsminkning!
  • Principisessan
    sanon skrev 2012-10-23 09:45:48 följande:
    Precis så känner jag också! Det är säkrast att jag sminkar mig själv för jag vet precis hur jag vill ha det och jag är duktig på smink (utan att låta dryg ). Men jag förstår dom som kanske inte kan så mycket om smink & tekniker, sminkar sig sällan då förstår jag om man kan betala priset endel salonger sätter. Men jag hade inte gett mer än 500 för inkl provsminkning!
    nja ,man kan ju vara duktig på smink men vilja bli sminkad ändå. :) 
    Jag har ett stort intresse av smink och hårvård mm. Däremot så gör jag alltid iordning både mig och kompisar när de eller jag vill vara fina. Så för en gångs skull vill jag bli uppassad.

• sanon
    majjja skrev 2012-10-23 09:51:10 följande:
    nja ,man kan ju vara duktig på smink men vilja bli sminkad ändå. :) 
    Jag har ett stort intresse av smink och hårvård mm. Däremot så gör jag alltid iordning både mig och kompisar när de eller jag vill vara fina. Så för en gångs skull vill jag bli uppassad.
    Ja självklart, men om jag pratar bara för mig själv så är jag väldigt intresserad och har stor kunskap, jag har höga krav på sminket och jag vet att det bara är jag som kan få det precis som jag vill. Men jag har ganska svårt att sätta ord på hur det ska se ut, hade jag kunnat beskriva exakt hur jag skulle vilja ha det hade jag funderat på det iallafall. Men sen är jag obekväm när folk är i ansikte och hår & petar, fruktansvärt obekväm. 
Svar på tråden Vad kostar/kostade er brudsminkning?