augustesen skrev 2012-10-25 16:37:39 följande:
Känns som ett standardpris :) Tycker det är smart att provsminkningen är ett tillval.
Är det vanligt att brudar väljer att skippa provsminkningen?
Jag frågar för jag funderar på att utbilda mig till makeupartist, mest som en kul grej på sidan om ett heltidsjobb då jag älskar att sminka andra..och är en bröllopsnörd :p
Jo det är nog ganska standard, tycker att det är lagom - tillräckligt betalt för att jag själv tycker att det är värt att sätta av en lördag men inte för dyrt för bruden... tycker det är jättekul att sminka brudar men så jobbar jag heltid oxå så det skulle inte funka att sminka brudar varenda helg, sen tar jag inga bokningar under mina semesterveckor då jag vill känna mig fri att sticka dit jag vill...
Det vanligaste för en brud är att det blir en provsminkning, det känns nog bäst för oss båda, så att man i lugn och ro kan bekanta sig med brudens stil och smak och hon på ett lugnt sätt vet hur hon vill ha det. Sen ingår ju även brynplockningen då oxå. På själva bröllopsdagen så har det ju sparat tid då jag vet vilka färger som ska användas men framförallt så brukar en del av brudarna vara så nervösa och stressade att de inte alltid vet vad de vill på bröllopsdagen så då är det lättare att utgå från provsminkningen, nackdelen är att man aldrig kan få exakt samma, så är det ju med frisyrerna oxå. Går in för sminkningen mer på bröllopsdagen, använder vattenfasta och hållbara produkter, då provsminkningen är ett sätt att bestämma färgval och styrka mer. :)
Va roligt - önskar dig lycka till! Häromkring är det bara jag som sminkar förutom en del frisörer som gör det oxå men ingen mer utbildad makeupartist vad jag vet... så salongerna häromkring brukar rekommendera mig om brudar frågar om brudsmink. :)