• augustesen

Vad kostar/kostade er brudsminkning?

Hur mycket kan ni tänka er att lägga/la ni på en brudsminkning inklusive provsminkning hos makeup artist?

Det varierar ju mycket beroende på vart man bor i landet men vore intressant att se vad en genomsnittlig kostnad är. Vore roligt om ni skriver vart i landet ni bor också :)

Personligen betalade jag 850:- för sminkningen ink provsmink i Kalmar och blev supernöjd. Kändes som ett bra pris för en riktig makeup artist! Eller?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad kostar/kostade er brudsminkning?
  • snowstars

Min blivandes syster är utbildad make up artist så jag tänker be henne sminka mig. Hon tar 600 kronor för en brudsminkning i vanliga fall.

• Principisessan
    sanon skrev 2012-10-23 10:05:56 följande:
    Ja självklart, men om jag pratar bara för mig själv så är jag väldigt intresserad och har stor kunskap, jag har höga krav på sminket och jag vet att det bara är jag som kan få det precis som jag vill. Men jag har ganska svårt att sätta ord på hur det ska se ut, hade jag kunnat beskriva exakt hur jag skulle vilja ha det hade jag funderat på det iallafall. Men sen är jag obekväm när folk är i ansikte och hår & petar, fruktansvärt obekväm. 
    jo, då är jag med :)  
  • Chicita

Jag röstade inte på något här i tråden för det fanns inget som passade. 
    Jag satt som makeupmodell på en makeuputbildning under flera år, och i sista kullen var en tjej från grannstaden med. Så lite halvt på skämt sa vi att "jamen då kan du ju sminka mig på bröllopet då" eftersom du är färdigutbildad till dess.
    Och så blev det. Jag betalade ca 1800:- (har jag för mig) för mig + båda mina tärnor och då kom hon till lokalen på bröllopsdagens morgon och sminkade oss på plats och hon kom även hem till mig en kväll någon månad innan och gjorde provsminkningar på oss.
    Men det var dels "vänskapspris" och "uppstartspris" kombinerat. Så det hade kostat det dubbla om hon varit helt igång med firman.

Och vart jag bor... I Dalarna. 

• Silme

Betalade 3500 kr. I det ingick konsultation (2 h), provsminkning, hår och smink på bröllopsdagen samt att makeupartisten och hårstylisten kom till stället vi gifte oss på. Bor i storstockholm.

• Willow

Jag sminkade mig sjalv pa brollopsdagen. Men jag gjorde en provsminkning nagon manad innan hos Laura Mercier avdelningen pa ett varuhus. Det var gratis om man kopte ett minimum av 2 produkter och da jag anda behovde en ny foundation och en hel del andra nya produkter (undrar varfor allt ofta tar slut samtidigt...?) sa passade det utmarkt. Jag spenderade nog 1000 kr pa nya produkter, med det ar saker som jag anvander dagligen anda, sa det var inte bortkastade pengar. Fast ar ar iofs inte bosatt i Sverige, utan i London, men brollopet var i Sverige.

• Cicci90

Jag betalade 500 kr för min sminkning, men då ingick ingen provsminkning. Nu i efterhand förstår jag inte hur jag vågade Flört Bor i Småland.

• Tooie

Jag kan sminka mig.. Och jag är duktig men jag älskar att bli ompysslad med hår och smink. Känna mig som en prinsessa för en dag.. Man gifter sig bara en gång. Så det kommer kosta mig 3000:- men det lägger jag gärna. Slippa stressa på den stora dagen och bara koppla av och njuta :)

• augustesen

Superroligt att se vad alla tycker och är villiga att betala.

Är verkligen en post där folk är väldigt splittade och lägger olika summor :)

• Polventon

Jag betalade 1500 kr för make och hår inkl. provsminkning och testuppsättning till bröllopet men det var kompispris. Kostar annars 3200 kr. Jag tyckte det var värt pengarna, blev så nöjd!

Vi hade senare en annan bröllopsfest där jag sminkade mig själv. La cirka 600 kr på nya produkter, i efterhand hade jag nog hellre anlitat en sminkös. Även om jag var nöjd får man inte in den där finessen när man gör det själv...

Svar på tråden Vad kostar/kostade er brudsminkning?