Inlägg från: linda 86 |Visa alla inlägg
  • linda 86

Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??

Finns det några fler här som ska gifta sig i Borlänge 2013??

• Svar på tråden Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??
  • linda 86

vad roligt när och var ska ni gifta er? Vi gifter oss den 20/7 i Torsångs kyrka :)

• linda 86

Vad roligt och grattis till er! Hur går det med planeringen för er??

• linda 86

Då har ni ju kommit en bra bit på vägen :) Jag har kollat allt men kan inte bestämma mig riktigt, har provat klänningar på alexandras brud och bal men väntar nu på nyheterna som ska komma. Vart ska ni ha festen?? Vad har ni för budget??

• linda 86

Okej, den prostgården är ju jätte fin :)

Vi har preliminär bokat församlingshemmet i Torsång ska få svar i början av dec. Men vi kollar annat också för jag tycker att det bir lite tajt med tid när man bara fick boka den i ett dygn 8-8 då ska man ha hunnit städa ur och så hur är det på prostgården??

Vi har gjort en budget på 130 000 men jag tror och hoppas vi ska kunna komma lite billigare undan :)

Hur gör ni med mat??

• linda 86

Okej, min blivande har en kusin som jobbar som kock så han ska troligtvis fixa maten. Jag vet inte men kan dom inte göra det på högtidshuset där du köpte den?

• linda 86

okej då tog jag fel fick för mig att det var du! :) Vad har ni för tea på bröllopet?? Vi ska ha färgerna vitt och rosa med rosor som tema

• linda 86

Gud vad roligt för dig! :) Fina färger. Vi kommer att ha tärnklänningar, slipsar, corsage i min brudbukett kommer det vara både rosa och vita rosor och på borden kommer det vara rosa rosor

• linda 86
    Chicita skrev 2012-10-30 12:08:54 följande:
    Jag hoppar in här (fast jag redan är gift) Gifte mig i Torsång september 2011

Du har en sömmerska / skräddare på Bygatan 26
    M:s Skrädderi
    0243-10946 (073-998 18 79)
    Uppgifterna är tagna från "gula sidorna".

Dom har sytt om lite arbetskläder för mig för några år sen och det var bra resultat. (jobbet betalade, så då ville jag ju inte lägga tid på att sy själv Tungan ute)
    Dom sydde även om en kollegas enklare brudklänning och hon vart också väldigt väldigt nöjd.
    Hade ni festen i fösamlingshemmet också?? Hur tyckte ni isåfall att det var när man bara fick ha den under ett dygn??
  • linda 86

Det verkar som dom inte vet riktigt själva hur det ska vara för när jag frågade om lokalen förut när vi hyrde den till dop så sa dom att man kunde ha den dagen innan och dagen efter men då kostade det pengar.

Nu när jag preliminär bokade lokalen så fick man inte det, det gck absolut inte.

Jag har varit på bröllop där förut och då har dom serverat alkohol och haft riktig fest efter middagen, men så hörde jag för ett tag sen att man måste söka om alkohol tillstånd om an ska servera det!

Nu har vi börjat fundera på om vi ska vara på haganäs eller något liknande då fxar dom ju allt från mat till städning!

Svar på tråden Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??