• daniiel

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

PimPim83 skrev 2013-03-20 13:41:55 följande:
    Ja, det är ju svårt att säga. Jag har ju själv inte beställt från Landy, men från Dino och var/är väldigt nöjd med mina klänningar därifrån, så jag skulle ju utan tvekan våga beställa från dom fler gånger. Känner du större förtroende för Landy och känner att du inte har några problem med att betala lite mer, så är det ju bara att beställa från dom :) Jag har dock personligen inget negativt att säga om Dino faktiskt.
  • daniiel
    CG78 skrev 2013-03-20 21:35:32 följande:
    Har hittat min drömklänning men kan inte få tag i originalet. Funderar på att beställaren kopia Från Kina. Nu är frågan, hur ska jag göra, vem är bäst att beställa ifrån?
    Det är svårt att säga. Sidor som har väldigt bra omdömen är ju Landy, Dino och Milly. Vilken man sedan beställer ifrån, det är upp till en själv. Dino är dock billigast och snabbast, ifall det är något man tycker är viktigt.

Vad är det för klänning? :)
  • daniiel
    jenniferochaugust skrev 2013-03-21 09:09:45 följande:
    Daniiel! Help!
    Men tänk att Dino levererade bilder i alla fall :)
    Hur ska jag få denna klänning mer lik orginalet?
    För det första var inte färgen på klänningen riktigt som jag tänkte, tycker att denna är väldigt väldigt ljus, men det blir säkert fint :) Men det är ju något som inte stämmer!
    Främst så ser jag ju skenorna i överdelen på klänningen riktigt tydligt redan nu, det gillar jag inte! Sen så saknas ju "skärpet" som ska vara i mitten utav klänningen, som på originalbilden. Sedan så ser det ut att vara en sån tydlig kant av en söm? tyget tar slut? på sidan från klänningen, ner på höften.
    Kan du, Daniiel, eller någon annan stjärna försöka hjälpa mig att förklara detta?

Ser den bra ut annars tycker du/ni? Jag blir så osäker!
    Vilken färg skulle den här vara i?

I övrigt tycker jag inte att det är något fel på den. Jag hade varit nöjd över resultatet :) Vill du inte ha skenorna, så be att dom plockar bort dom bara. Skriv att du vill ha ett tunt band i midjan och sömmen i sidan tycker jag inte är speciellt framträdande, men den kan du nog inte göra något åt. Ja, jag tycker som sagt att helheten är väldigt fin och lik originalet faktiskt.

Och ja, att du fick bilder, wow! Måste nog vara första gången någon får det av Dino ;) haha
  • daniiel
    jenniferochaugust skrev 2013-03-21 09:14:27 följande:
    Klänning nummer 2 ser helt ok ut förutom själva skärpet där de har gjort något slags blommönster, gillas inte! Kanske till och med kan be dem ta bort allt "sparkly" och bara ha ett skärp i samma färg som klänningen i typ satin. Det kanske skulle bli finare? Tycker verkligen inte om skärp-delen som den ser ut nu. Vad tycks?

Shit vad nervös och jobbig jag känner mig nu! Baaah!

Och den här blev ju superfin! Jag kan förstå skärpet, det ska ju egentligen vara mer bling på det kan jag tycka, för att det ska bli mer likt originalet. Det kan du ju be om, eller så köper du ett annat bälte som du tycker om och använder över. Då skulle du kunna be att dom plockar bort allt bling från bandet. Det går ju ha bandet bara enfärgat också såklart :) Men ja, i övrigt är den jättefin :)
  • daniiel
    jenniferochaugust skrev 2013-03-21 09:24:01 följande:
    Förtydligande bilder på hur jag tänker...
    Vet inte ens om de kan fixa det jag ber dem om? Tror ni?
    Du kan ju helt enkelt be att dom plockar ur skenorna, men då blir ju inte överdelen lika stabil. Du kan också be om ett band i midjan och att dom fyller ut med mer tyll, speciellt upptill :) Annars kanske en sömmerska här hemma kan, eller du själv, sy dit lite mer tyll och så köper du ett midjeband som du tycker om. Ifall dom inte vill/hinner göra dom ändringarna. Men som sagt, när man köper en kinaklänning måste man kunna se helheten och inte stirra sig blind på detaljer, och helheten av denna klänningen är fin och lik originalet :) Men med det sagt, så menar jag inte att du inte ska påpeka vad du vill ha ändrat, för det ska du självklart göra!
  • daniiel
    jenniferochaugust skrev 2013-03-21 09:28:11 följande:
    Hej på dig! Vilken tur att du är morgonpigg och svarar! Är alldeles till mig haha :)
    Den ska vara i Sage green, jag trodde att det var lite mörkare. Denna känns mer som mintgrön? Men den blir nog fin ändå! Jag förtydligade i de senaste bilderna vilken söm jag tyckte var märklig och lite för framträdande, kanske lite mer tyll (eller är det chiffong) skulle kunna dölja sömmen?
    Vad heter skenorna på engelska? Vet du hur jag kan förklara det?

Du anar inte hur underbart trevlig jag varit i alla mina mejl för att jag skulle få bilder skickade. Varenda gånmg har jag skrivit "thank you for your good service" och "thank you so much, you are wonderful" och liknande haha. I pays off, så är det!
    Jag håller med, jag hade också förväntat mig något mörkare i den färgen. Har du frågat om tyllet är i den färgen? För dom kanske använt satin i sage under och sedan tyll i någon annan färg (ivory?) över. Jag hittar nämligen ingen färgkarta över tyll på deras hemsida. Sage ser dock väldigt ljus ut i både chiffong och organza, som ju är mer tranparenta tyger. Det kan ju betyda att om tyllet är i sage, att det också är väldigt ljust.

Och ja, det lönar sig helt klart att vara överdrivet trevlig :)
  • daniiel
    jenniferochaugust skrev 2013-03-21 09:34:02 följande:
    Ja, jag tänkte att jag måste "pick my battles" och inte be dem ändra för mycket. Jag har en sömmerska redo för att ändra min brudklänning (som inte är klar än enligt Dino), kanske är bättre att hon tar ut skenorna om det behövs. Men jag ska nog be Dino att sätta på mer tyll upptill så att sömmen itne syns lika väl. Ska även be dem att göra bandet i midjan mer markerat på den klänningen.

Klänning nr 2 är jag osäker på om jag ska be om mer glitter eller ta bort det helt i midjan. Vad tycker du? Jag är ju ingen glitter-tjej egentligen hehe...
    Ja, det är smart :) Men jag tycker verkligen du ska be om någon ändring, för som du säger, så är det ju roligare ju mer nöjd du blir :) Men ja, be dom sätta ett tydligare band i midjan och fylla på med tyll upptill. Jag tycker kanten bör vara mer rak, med tyllet alltså, då skulle ju också sömmen där täckas.

Oj, bra fråga. Du kanske skulle fråga om dom kan plocka bort det helt då? Klänningen skulle vara lika fin utan bling och skulle du ångra dig i efterhand, så finns det ju "wedding sashes" med bling på :)
  • daniiel
    jenniferochaugust skrev 2013-03-21 09:47:44 följande:
    Är detta tydligt, tror du? Känner mig så osäker på hur jag ska förklara!
    Jag tror det är tydligt nog. Du både skriver och ger exempel utifrån originalbilden, vilket alltid är bra :)
  • daniiel
    PimPim83 skrev 2013-03-21 09:56:03 följande:
    Nu är jag 99% säker på att OM jag beställer klänningen så blir det från Landy. Fick veta igår att jag får tillbaka 15 000 kr på skatten (!!!), har aldrig fått tillbaka så mycket förut. Så nu känner jag att jag kan "unna" mig en landy-klänning till. Haha! Oavsett om jag måste betala tull & moms kommer slutpriset ändå bli under 3000 kr och i brudklänningssammanhang är det ju egentligen ingenting.
    Då tycker jag att du gör helt rätt i det :) Och nej, 3000kr är väldigt lite i brudklänningssammanhang, helt rätt :) Ska bli spännande att få se resultatet ;)
  • daniiel
    jenniferochaugust skrev 2013-03-21 10:26:36 följande:
    Nu har jag skickat bilderna till Dino och hoppas att de vill göra ändringarna jag ber dem om. Jag var om möjligt ännu trevligare nu när jag skickade ändringarna. Började mejlet med "Wow, beautiful dresses! You did a really good job! Than kyou so much" haha. Fast det är ju sant! Jag är riktigt nöjd, men nu när jag märkt att min smöriga strategi fungerar så är det bara att köpra på!
    Haha det låter bra, du borde ju få igenom dina ändringar då :) Jag håller tummarna! Och håll mig (oss) uppdaterade på hur det går och vad du får för svar :)
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill