Emmafia skrev 2013-03-22 14:45:34 följande:
Hej!
Sitter här nu med oro inför hur min klänning kommer se ut. Måttade mig förra veckan och det ser ut som jag är en 42 efter Millybridals sizechart, dock har jag fått barn för några månader sen och rädd för att den kanske är förstår till bröllopet. Klänningen heter följande:
www.millybridal.com/ball-gown-swe etheart-white-floral-ruched-chiffon-floor-length-w edding-dress-p-1580.html
Tror du att den kommer sitta bra? Oroar mig också om den har ett släp, vilket man kan se på bilden men det står i namnet på den att den är floor-length??? Tror du att det går att dra ihop den om man e lite mindre då det är snörning i ryggen? Också rädd för att den är för lång jag är 168cm. Hur lång tid brukar det ta innan man får den och brukar de se ut som på bilden??Hjälp!! Orolig
Jättefin klänning och grattis till barnet! :)
Väljer man snörning, så brukar man kunna ha klänningen även om man är 1-2 storlekar mindre och större. Det är fördelen med snörning, klänningen blir mer flexibel. Du kan ju annars lämna in den också få den insydd lite.
När det gäller längden, så kan du ju mäta. Det står att en strl 42 ska vara 152cm "hollow to floor", vilket betyder att klänningen passar om man har ett mått på 152cm från nyckelbenet till golvet. Sedan brukar dom lägga på ca 5cm för klackar. Så det beror ju på ditt mått där, samt hur höga klackar du tänkt ha. Annars får du kanske lägga upp klänningen lite. Ska du ha en underkjol, så lyfter ju oftast en sådan ett par centimeter också.
Gällande släpet har jag ingen aning. Det är ju lite förvirrande då bilden visar släp, men i beskrivningen står det golvlång. Du får helt enkelt vänta och se, alternativt skicka ett mejl och fråga :)
Hur lång tid det tar, det beror helt på. Vissa får sina klänningar på ca 2 månader, någon annan har fått vänta 6 månader. Vanligtvis brukar det dock ta ca 2 månader, så du kan nog räkna med ungefär det :) Och hur lik den kommer bli originalet.. jadu, även det kan ju variera i det oändliga, men där kan du nog räkna med ca 90% likhet.