• Cindy01

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Vad är skillnaden på dom här?? Priset JO men annars!!?? Klänning 1: www.dinobridals.com/discount-store-decent-aline-sweetheart-satin-overlay-lace-chapel-train-wedding-dress-with-extral-shawl-dwd104-p-3116.html Klänning 2: www.dinobridals.com/discount-store-faddish-charming-sell-well-sweetheart-appliques-beadings-ruched-satin-overlay-lace-chapel-train-wedding-dress-dwd030-p-2945.html

• Cindy01

Daniiel: jo de e som du säger!! Hm... Då måste jag fundera vad jag tror jag vill ha ;)

• Cindy01

Hur är organza? Är det sträft/hårt/glansigt? Fick min klänning i går och den är jätte fin, men jätte stor :( Ska se om jag får in en bild senare! Nu har hav dock fastnat för en annan klänning ;) En lite liknande den jag fått hem, men mycket enklare. Klänningen jag nu fått hem är i tyll med spetsapplikationer! Och nu har jag typ fastnat för denna :) www.dinobridals.com/discount-store-elegant-ball-gown-princess-white-strapless-organza-court-train-wedding-dress-p-614523.html Men är just osäker på tyget organza då jag inte känner till det!!!!

• Cindy01

Ska givetvis föra min klänning till sömmerska och se om hon kan göra nått åt storleken! Men känns som jag har råd att chansa med en till klänning :) 1500 kr blev det allt som allt!!!

• Cindy01

Okej NU....

Här är klänningen som kom i går, tyvärr för stor, kan va att det lätt går att åtgärda, men nu ser den bara konstig ut baktill!!!! Även alldelses för långt släp!

Här är nu alternativen jag tittar på, IFALL det blir för dyrt/för svårt att fixa till klänningen.

Jag TROR det är klänning nummer 1 jag fastnat för. Frågan är....

-Ska jag ha samma botten på klänningen eller skulle jag ha klänning nummer 1´s överdel och klänning nummer 3´s nedredel.

Nummer 3 är i organza. Klänning 1 och 2 är i satin.

Va tror ni?
  • Cindy01

Äsch får inte bilderna större :( Men skulle vilja kombinera den här överdelen: www.dinobridals.com/discount-store-discount-exquisite-ball-gown-sleeveless-satin-wedding-dress-p-614230.html Med den här nederdelen: www.dinobridals.com/discount-store-elegant-ball-gown-princess-white-strapless-organza-court-train-wedding-dress-p-614523.html Vad tror ni? Och tror ni organza passar till övre delen? Kommer även beställa den med korsett snörning och avtagbart band i midjan.

• Cindy01

Daniiel: va tror du om att kombinera klänningarna?? Satin topp och organza nertill? Passar tygerna ihop????

• Cindy01

Iiiiiiiiiiiiiih nu har jag beställt ännu en klänning :D Blev denna till slut: www.dinobridals.com/discount-store-elegant-ball-gown-princess-white-strapless-organza-court-train-wedding-dress-p-614523.html Jag tog den helt som den är, men med snörning i ryggen och med avtagbart band i midjan!!! Glömde skriva att jag vill ha flera lager organza :/ Behöver jag göra det??? MADIGUN :Min första betalade jag 1500 kr för allt som allt. Klänningen kostade 128 euro tror jag det var (1280kr) + frakt och tull så blev det 1500 kr tot.

• Cindy01

Daniiel jag mailade dom en gång till och la till att jag ville ha minst 3 lager organza i nedredelen!!! Pirrigt värre, hoppas jag får den lika snabbt som den förra så slipper man gå och oroa sig ;)

• Cindy01

Meandmylove åh herregud va vacker klänning!!!! Kör hårt, inte mycket pengar förlorade om den skulle va helt fel!

• Cindy01

Daniiel vad hade du för färg på din brudklänning? Vit eller Ivory? Beställde nämligen Ivory denna gång, vit förra gången. Är lite rädd att den blir gul eller ser rökfärgad ut 😁

• Cindy01

Daniiel okej tack, nu känns det bra :) tycker din klänning var underbar :) Meandmylove: absolut inte!!! Då täcker du ju över det vackra på klänningen ;) Jag förstår dina känslor....blir du väldigt osäker kan du ju höra vad en lokal sömmerska skulle ta för att sy klänningen åt dig!! Men antagligen bra mycket ner än 1000kr :/ Hoppas du vågar beställa!!!

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill