• BlomAnna

Byte av tjänster

Vi var ett gäng tjejer som gjorde det nu när vi gifte oss. Ett tips: Gör upp tydligt vad som gäller om man tex lovat att servera men inte kan komma av någon anledning. 
    Vi var 4 tjejer som bytte hjälpte varandra och tjejen som var först ut började strula redan på första bröllopet efter henne. Hon stannade inte lika länge som vi hjälpte till på hennes tex. på nsta bröllop ringde hon till bruden dagen innan och sa att hon inte fick ledigt från jobbet och därför bara kunde vara där betydligt kortare tid än vad som var bestämt. När jag skulle gifta mig smsade hon min syster klockan 22 kvällen innan och sa att hon inte kommer för hon är sjuk. Min syster bad henne fixa någon annan. Hon svarade att hon försökt och inte kunde rå för att hon blivit sjuk. Det framkom dock sen (vi facebook) att hon inte alls var sjuk. Man kan ju bli sjuk eller något annat kan hända som man inte kan förutse och därför tycker jag man tydligt ska göra upp vad som gäller tex. om man blir sjuk. 
    Så här i efterhand skulle vi ha gjort upp att man fixar någon annan som kommer och kan man inte det får man betala för den serveringspersonal som bruden blir tvungen att ta in.

Jag jobbade (läs slet) 9 timmar  på tjejen som inte kom och blev så förbannad när det visade sig att hon inte var sjuk att jag kommer skicka henne en räkning på de timmar jag la på hennes bröllop. Hon kommer inte betala den och jag kan inte gå vidare med det men jag vill markera att det inte är ok att behandla folk hur som helst.

De två andra tjejerna som jag "bytte" tjänster med är helt underbara och ställde upp helt fantastiskt och vi kommer troligen fortsätta umgås så när det funkar är det grymt!  var bara tydliga med vad som gäller.

Svar på tråden Byte av tjänster