Inlägg från: Anonym (fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fundersam)

Oskyldigt eller ej?

Ok, förstår att ni har haft det jobbigt innan men tror att du fokuserar på fel sak dvs du borde fokusera mer på dina handlingar än hans. När jag läste det du hade skrivit tänkte jag mer att om du verkligen älskar den här killen, varför behöver du bekräftelse på annat håll???

Om du verkligen vill gå vidare med detta och ha ett bra liv med honom vore det bästa att sätta sig ner med varandra och prata ut om allt! Och vaddå spela bort alla dina kort? Om det är de korten du har så är det ingen vidare grund att bygga ett förhållande på. Att du har smygläst hans sms mm är egentligen inte så stor grej. Hur ska ni hantera riktiga krissituationer tillsammans senare i livet?

• Anonym (fundersam)

Ok, förstår. Men helt seriöst, jag citerar från det han skrev till den andra tjejen: Ja, jag kommer nog drömma om dig me ;)

Det där är för mig helt oförlåtligt! Oavsett om det är nytt och ni inte är ett par än så känns det FEL att skriva sånt till andra människor när man håller på att utveckla känslor för en viss person.

Jag och min fästman har varit tillsammans i över 4 år och det där har ALDRIG hänt oss. Jag älskar honom så otroligt mycket att jag inte behöver bekräftelse från annat håll och om han hade skickat såna sms till en annan tjej hade jag gjort slut direkt. Man kan inte älska en person på RIKTIGT och skicka såna sms till andra. Om det där händer er redan så är det ett riktigt varningstecken. Ni har ju precis funnit varandra igen, är det inte meningen att ni ska vara fokuserade på varandra?

• Anonym (fundersam)

Ok, förlåt att jag är tjatig men jag e väl lite efter Skrattande men varför behöva bekräftelse på annat håll? Och det enda sättet för dig att veta om han faktiskt drömmer om henne är att fråga rakt ut och därmed stå för det du har gjort. Om ni inte kan vara ärliga mot varandra innan ni ens blivit ett par, hur ska det gå sen? Och helt ärligt, jag tror inte att man behöver söka bekräftelse från andra om man verkligen älskar varandra och vill ha en gemensam framtid...

• Anonym (fundersam)

Ja, ni får förlåta men jag förstår det inte. Jag tycker att det är fel men det är inte min sak att tala om för er vad ni ska göra. Jag hoppas bara att du, Anna, tänker långsiktigt och att du och han kan vara öppna och ärliga mot varandra. Det kommer man långt med! Även om han skulle bli arg på dig om du berättar att du har läst hans sms så måste han ju fortfarande förklara sig, eller hur? Och om han beter sig som att det är en dödssynd... ja, då e det hans loss att han avfärdar dina försök till att bygga upp ett bra förhållande!

Svar på tråden Oskyldigt eller ej?