• Anna1984

Oskyldigt eller ej?

Hej allihopa!

Jo det är såhär (ska försöka korta ner så mycket som möjligt)

Mötte min kille för ca 4 år sedan - blev ihop. Förlovade oss och planerade att gifta oss..Tyvärr fick han en depression pga av dödsfall i famijen - mådde jättedåligt. Detta tärde sönder vårt förhållande. Vi gjorde "slut" efter ca 3 år ihop pga av att romantiken försvunnit, vi låg inte längre med varann.

Dock har vi väldigt mycket kärlek kvar mellan oss, vi har nu börjat träffas igen (ligger dock inte med varann - vi skata det lugnt och se om vi eller han kan hitta tillbaka till det vi hade innan allt skit)

Så, vi träffas nu, går på bio, lagar middagar, myser, sover bredvid varann, håller om varann etc. Han pratar ibland framtidsplaner för oss, om vi får barn, att han är så glad att han träffat mig..

MEN...

När jag var hos honom sist så gjorde jag det stora misstaget att läsa hans sms.... Kunde inte hålla mig eftersom jag är så rädd att bli sårad. Ingen ursäkt, jag vet men gjort är gjort.
    Där iaf så är det en tjej som börjat smsa honom, en gammal "tjejbekant" till honom. Hon bor i Luleå (vi i stockholm) Hon är skild och har 3 barn. Det var hon som "började" ta kontakten och jag kunde läsa konversationen som helt klart är flirtig.

Exempel,

Hon; Åååh vad fin du är på bilderna. Hoppas jag kan få nån mer bild här på telefonen =P
    Han; Du är väldigt fin du med! Som alltid :P
    Hon; Ska försöka sova nu, min dotter har dansavslutning imorgon i skolan.. Ska drömma om dig ;)
    Han; Ok, vad kul. Ja, jag kommer nog drömma om dig me! ;) Kram

Jag skriver detta här för att fråga er hur stor vikt jag ska lägga vid det här.. Å ena sidan blir jag väldigt ledsen.. Han flrtar helt klart med henne, på ett sätt som han INTE gör med mig.... Men å andra sidan bor hon ju så himla långt bort.. Jag har själv smsat med lite killar till och fr¨ån på liknande sätt, och då av den enda anledningen att det är kul att ¨få lite bekräftelse, att det inte betyder någonting egentligen..

Men, vad tror ni? Kör han dubbelspel, eller är det oskyldigt sms-flirtande?

• Svar på tråden Oskyldigt eller ej?
  • CharliesChoice

Min första tanke är att han inte vet vad han vill. han vill både äta kakan och ha den tycker jag det låter som.

Samtidigt tycker jag inte han "gjort fel" eller "varit otrogen" eftersom det inte verkar som ni är ett par direkt.

I ditt läge hade jag pratat med honom utifrån att du vill veta lite var ni står. Berätta hur du känner för honom och fråga hur han känner. Egentligen är det ju inte idealt att behöva prata om hurvida man är "exclusive" eller ej, men med er historik är det nog nödvändigt.

Jag hade inte berättat för honom att jag läst smsen, men däremot hade jag skämts och lovat mig själv att aldrig nånsin göra det igen.

• Sofiiiz

Ett förhållande ska ju innehålla tillit och respekt. Berätta att du läst smsen och varför du gjorde de, så ni kan ha ett samtal om dem.
    De kvittar om han spelar ett dubbelspel eller inte, jag skulle inte vilja vara tillsammans med någon som läser mina sms och tolkar hejvilt va de kan betyda när man inte är "officiellt" tillsammans ens?

Oavsett så kommer du bara fortsätta leta efter tecken på att han har nån annan sålänge du inte har pratat ut detta med honom. Sen gör du inte om de där med att läsa hans privata sms igen.

• Anna1984

Tro mig, skäms som en hund och hade varit mycket gladare om jag varit ovetandes...

Vi har bestämt att vi inte träffar andra nu under tiden vi ser om vi kan hinna tillbaka till varann. Jag tog upp det med honom när vi började träffas igen och hans svar var "Jamen det är väl självklart, jag har ingen tanke på att träffa andra". Och jag tror honom, att han aldrig skulle kunna göra det bakom min rygg.

Frågan är bara hur mycket jag ska tänka på detta, om det verkligen är något eller om jag överreagerar, jag vet inte. Känns inget kul, men jag vet hur lätt det är att "bara" smsa med nån som man får bekräftelse ifrån. Det är lite spännande och smickrande, och det är lätt att det springer iväg utan större betydelse...

Hmm

• Anna1984

Kommer ALDRIG erkänna att jag läst smsen.. Det är en dödssynd enligt honom (typ).. Väldigt privat iaf, anser han.. Skulle spela bort alla mina kort..

Han uppvaktar ju mig ofta, ville träffat och verkligen tar initiativ till att göra saker och MIG. Förstår bara inte varför om han nu skulle vara intresserad av annat, mer än just "bara" sms..

• Anna1984

Tar mer än gärna emot fler åsikter/erfarenheter =)

Är så kluven just nu.. Känns lite bättre att skriva av sig antar jag...

• Sofiiiz
    Anna1984 skrev 2012-10-29 11:21:19 följande:
    Kommer ALDRIG erkänna att jag läst smsen.. Det är en dödssynd enligt honom (typ).. Väldigt privat iaf, anser han.. Skulle spela bort alla mina kort..

Han uppvaktar ju mig ofta, ville träffat och verkligen tar initiativ till att göra saker och MIG. Förstår bara inte varför om han nu skulle vara intresserad av annat, mer än just "bara" sms..
    Vill du inte att han ska kunna lita på dig då? när de verkligen är så viktigt för honom att du inte skulle läsa hans sms?
    Kan du inte erkänna de så tycker jag att de är fel grunder ni försöker komma tillbaka till varandra på.
    De verkar ju uppenbart att du inte kunde lita på honom när du läste hans sms, vad var de du hade hoppats på att få läsa när du öppna smsen och börja läsa?
    Nä var vuxen och erkänn och gå vidare med det sen, kan han inte förlåta dig så får du väl så ditt kast och ta konsekvenserna utav ditt handlande.
  • Anonym (svårt)

Har gjort samma sak mot min sambo, läst hans sms och även mail. Inget jag är stolt över men han va otrogen tidigt i förhållandet och det va en tuff period. 
    Din situation är dock svår att säga nåt om, ni är väl inte ett par?
    Och du har ju skrivit sånna sms själv skrev du, tänk om han skulle sett dom? hur skulle han reagerat på det?
    Ni borde verkligen prata om erat förhållande, så ni vet var ni har varandra..

• Anna1984

Egentligen har jag ingen anledning att inte lita på honom. Han har aldrig gjort något "dumt" och han har behandlat mig hur bra som helst, alltid. Det är min jäkla nyfiktenhet som är problemet, det vet jag, och jag kommer aldrig nånsin läsa hans sms igen.

Det jag "hoppades" på var väl att inte hitta npgot alls. Inga sms från nån "konstig" person. Men om jag skulle hitta det, då skulle jag kunna gardera mig för ev snedsteg om han hade gjort några.

Eftersom vi just nu är i det läget att vi ser om det kan bli vi igen, vi är inte ett par, men det går framåt, så är vi itne i det läget då vi är så pass öppna med varandra att jag kan säga det. Han skulle bli väldigt arg..

Om det skulle vara så att jag skulle försöka "glömma"det, och dra upp ämnet mer allmänt, "sms-flörtning" och vad jag tycker om det, och sedan hoppas på att han vaknar upp och inser att det nog inte OK.. Då finns det ändå chans att det blir vi igen..

• Anonym (svårt)

Lycka till tjejen, hoppas ni hittar varandra igen och att ni löser era problem. 
    Tänker inte heller göra så igen. 

Svar på tråden Oskyldigt eller ej?