Inlägg från: Anonym (Krångligt.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krångligt.)

Oskyldigt eller ej?

Jobbig sits du är i, hoppas allt ordnar sig! 

Jag själv har också varit en sån där "sms-flörtare", jag hade pojkvän, han hade flickvän och bodde massa mil bort och vi hade bara sms/internet kontakt. Vilket jag förstår var situationen med den skilda kvinnan ungefär? 
    Jag skulle nog inte lägga så stor vikt vid smsandet, det är på så ytlig nivå antagligen. Som du säger: lite bekräftelse förmodligen och lättare att snacka eftersom man inte träffat personen. Det att man vill dölja kan också bero på att man tycker att smsandet är så oskyldigt och oviktigt, och därför inte vill att ens partner ska börja oroa sig eller börja tro något( Så tänkte jag iaf). 

Bara mina funderingar över detta, men jag förstår att du reagerar, det skulle jag också göra. Lite dubbelmoral kanske, men jag skulle absolut inte gilla om min pojkvän sms-flörtade med någon ens oskyldigt. Nu vet jag ju inte om du fortfarande gör sånt själv, men annars skulle jag sluta med det för att slippa hela dubbelmoral grejen.

Kramar

• Anonym (Krångligt.)
    Anonym (fundersam) skrev 2012-10-29 16:44:43 följande:
    Ok, förlåt att jag är tjatig men jag e väl lite efter Skrattande men varför behöva bekräftelse på annat håll? Och det enda sättet för dig att veta om han faktiskt drömmer om henne är att fråga rakt ut och därmed stå för det du har gjort. Om ni inte kan vara ärliga mot varandra innan ni ens blivit ett par, hur ska det gå sen? Och helt ärligt, jag tror inte att man behöver söka bekräftelse från andra om man verkligen älskar varandra och vill ha en gemensam framtid...
    Nu vet ju inte hur det är för alla andra, men jag kan säga en anledning att sms-flörta förutom att söka bekräftelse.
    Kanske inte är en bra anledning, men den existerar också. Det är att man tycker att det är kul! Jag själv gjorde det mest därför och killen jag flörtade med, jag menar.. man älskar ju varandra i sitt förhållande och har förhoppningvis behöver man inte ytterligare bekräftelse än så, men vissa gillar ju att flörta. Då flörtar man med någon som man ändå vet att det inte finns en chans i världen att man någonsin skulle ha någon riktig relation till. Så vem vet, han kanske tänker så? ;) 
  • Anonym (Krångligt.)
    Anna1984 skrev 2012-10-30 08:01:39 följande:

Ni behöver verkligen inte påtala det för mig igen, jag skäms redan som en jäkla hund för att jag tog det dumma beslutet att snoka i hans telefon. har aldrig gjort det tidigare och kommer aldrig göra det igen. Jag har egentligen aldrig haft någon anledning att tvivla på honom, han har alltid varit öppen med vem som skriver/ringer etc. Jag gjorde detta av den anledningen att vi just nu är i en "uppstart" igen, och jag är så jäkla livrädd att bli sårad (som hänt i tidigare förhållanden, det är mitt problem,m jag vet, men gjort är gjort).. Tänkte lixom; OM han skulle ha något annat samtidigt som mig-då vill jag veta det TIDIGT så jag kan avsluta det hela och gå "vinnande" ur situationen. Låter knäppt men det var så jag kände..

Men, nu när jag fått bekräftat att han smsar med en annan kvinna, ja då är jag inte säker att jag bara vill avsluta det hela bara sådär. Jag vet ju inte bakgrunden till dessa sms. Eftersom jag själv har smsat med en kille då och då, flörtiga sms, vilka inte betydde ett jota, så vet jag att det är möjligt att göra sånna "slips". Denna kille bor också på annan ort, har tjej, och det finns inte en chans i världen att det skulle bli något mellan oss. D'rför var det lite kul att smsa lite, tråkiga dagar på jobbet. Jag och killen jag tr'ffar har lixom inte den sorts relation just nu. Vi trevar lite och är lite osäkra på varann fortfarande.

Vår histora är väldigt komplex, vi hade det på många sätt det helt fantastsik. Han är helt underbar och världens finaste kille. Tyv'ärr hände det en del jobbiga saker, utomstående saker, som förstörde för oss, tärde sönder den kärlek vi hade, och fortfarande har för varann. Men tillräckligt med slit gör lixom att kärleken inte räcker, vilket hände för oss. Nu har det lagt sig och det är därför vi börjat träffas igen, men det är i läget att om det blir vi inge, ja då är det på riktigt, då blir det hus, familj, giftemål, så vi vill inte förhasta oss in i nått som vi redan vet är skört just nu. Det är trevligt att träffas som vi gör, vi har det väldigt mysigt och han är så fin, han gör verkligen vad som helst för min skull. Detta gör det så svårt att först VARFÖR han smsar såhär med en annan. Vill tro att allt det han gått igenom, den dåliga självkänslan han lidit av under lång tid gör att han tycker det är "trevligt" och smickrande med uppmärksamhet från det andra känet, inte bara från mig. Så var det iaf för mig. Det var kul att få smicker, komplimanger.. Som en boost. Det borde vara från killen jag träffar, det borde räcka med han smicker, men just nu är vi itne i det läget att vi skickar sånt till varann. Dock när vi träffas, så är det väldigt fklörtigt.. (Vi träffas ca 1-2 gånger i veckan)...

Hoppas att ni förstår att detta är vääldigt komplext men trots allt så älskar jag honom så mycket att jag får tårar i ögonen bara av att skriva detta och föreställa mig ett liv utan honom - går bara inte.

Återigen: Lycka till & hoppas att allt ordnar sig! Är ganska säker på att jag förstår hur du känner, finns här om du behöver prata. 
    Kramar på dig!  
Svar på tråden Oskyldigt eller ej?