• CoG

Jag vill inte bli en del av hans familj..

Man kan inte förändra andra men välja hur mycket man ska låta dom skada sig själv.

Och vill du inte att din nuvarande svärfar ska bli farfar till era kommande barn, då är det bäst att du skaffar barn med någon annan kille.
    Annars vet jag inte hur du ska lösa det riktigt?

Min fd svärfar var alkis, men vi tillbringade otroligt lite tid hos min dotters far föräldrar.
    Dom drack alla tider på dygnet så som var aldrig nytra då vi kom dit.
    Därför valde jag att inte åka dit med vårat barn.
    Efter separationen 08 har varken min dotters farmor eller farfar hört av sig och hennes pappa har hon bara träffat en gång i år hittills, i januari...

Om det är möjligt så kan man tänka några gånger extra på vad det är man håller på att ge sig in i.
    Om din blivande accepterar dom som dom är och ändå vill ha dom nära inpå livet och umgås,
    då kanske det blir svårt för dig att slippa dom.

Erat bröllop är också erat bröllop.
    Man ska inte förvänta sig att alla andra ska tycka att det är en stor händelse, att det är något märkvärdigt och något man vill vara med och prata om eller planera kring.
    Men visst har dom väl pratat om bröllopet då du varit närvarande, eftersom att dom har krav på hur det ska vara med lokal och mat osv.
    Då är dom ju väldigt engagerade tycker jag, även om det inte är på det sättet du önskar.

För att ni ska lyckas bör ni helst stå eniga.
    Din blivande ska helst stå bakom dig om det blir konflikter där du blir påhoppad.
    Det är ju DIG han valt att leva med, inte familjen han är uppvuxen i.

Svar på tråden Jag vill inte bli en del av hans familj..