Jag vill inte bli en del av hans familj..
Är så ledsen och trött på min sambos familj att jag inte vet vad jag vill göra med vårt bröllop som vi planerar till sommaren. Jag älskar verkligen min sambo men familjen som han är väldigt tight med och tycker är underbara klarar jag inte riktigt av trots att jag försökt länge. Och nu har jag tappat lusten att gifta mig helt och är rädd att jag skall behöva dras med hans familj.
Igår ringde hans pappa mig och ifrågasatte allt som har med bröllopet att göra; han sa att datumet inte fungerar för honom och gav ett datum som är det enda som går bra, han sa att den kyrka jag vill ha inte ens är aktuell och att jag måste tänka på att min framtida svågers fru går i skolan och att vi måste planera utifrån henne när hon kan. Sen var det massa ifrågasättande av val av lokal osv som inte var alls trevligt menat. Det var inga önskemål heller utan det-skall-vara-såhär-attityd, riktigt förolämpande. Jag blev jättebesviken, mina föräldrar betalar halva festen och ställer inga som helst krav för det, och min sambos pappa har inte erbjudit sig betala något trots att han har mer pengar och kräver ändå vi skall anpassa allt efter vad som passar honom. Min framtida svågers fru tycker inte om mig så jag förstår inte varför vi skall anpassa något efter henne. Min framtida svåger har problem med droger och alkohol och blir hotfull och otrevlig när han dricker (vilket är ofta). Min framtida svägerska tycker också att vi skall anpassa datum efter när hon har semester och verkar inte särskilt intresserad av att komma. Till saken hör att vi anpassat oss för att ha festen nära en plats som har anknytning till hans familj.. Och vi har valt ett datum under semesterperioden..
Det är sån skillnad för på min sida så är alla positiva till alla val, lägger sig inte i, hjälper till och vill jättegärna komma. Men hans sida är så negativa till allt vi planerat att jag vill ha bröllopet utan dem. Och just nu har jag tappat lusten att han bröllopet överhuvudtaget. Jag vill inte bli en del av min sambos familj, de stöttar inte oss alls. Samtidigt får inte jag bli för kritisk mot hans familj för då blir min sambo sur.
Vad skall jag göra? Hade verkligen behövt och uppskattat synpunkter eller egna erfarenheter.