Jag vill inte bli en del av hans familj..
att vara full är ingen ursäkt för att få bete sig uselt åt, och om du/ni redan anpassat så mkt efter hans släkt så har de ingen rätt att kräva mer anpassning från ert håll.
trist nog så är du nog "tvingad" till att höra till hans övriga släkt om ni gifter er, men han borde nog ta ditt parti lite mer om han verkligen vill ha dig o få bli din man.
jag är inte heller så förtjust i min sambos föräldrar, vi har rykt i luven på varandra otaligt gånger, jag kan erkänna jag tycker inte om dem alls. Trist nog bor vi på "samma" gård så jag kan inte undvika att stöta på dem i tid o otid.
Jag har försökt få min m2b att förstå hur spännt det är mellan dem o mig o hur mkt de avskyr mig som jag gör det samma om dem. försökt få honom att prata med sina föräldrar om att de behöver inte vara så elaka o arga o komma med usla kommentarer om mig o mina barn jag har sedan förr osv osv.
men jag inser ju att iom att jag älskar min m2b o så gärna vill gifta mig med honom så måste jag acceptera att bli en del av hans släkt. o ja jag får bita ihop många gånger o jag gör det bara för att jag älskar min sambo så högt.
men med det betyder det inte att jag talar om för honom när de kommer med elaka o bitska kommentarer.
Kan ju bara dra som exempel på att svärfar talade om för mig att det var mitt fel att min häst blev sjuk o måste avlivas o det var bara rätt åt mig att den fick lov o dö, så du ser vilka härliga svärisar jag har...