Inlägg från: keiraknightley |Visa alla inlägg
  • keiraknightley

Jag vill inte bli en del av hans familj..

Ja förklara för honom på ett snällt sätt, inte kritiskt att de gör fel utan att det de säger känns fel för dig, det gäller att kominucera rätt, inte anklaga någon eller få honom i försvarsposition, utan försöka få honom förstå och få empati. Om han förstår dig och är med dig så får ni stå på er tillsammans, det kommer nog fortsätta hela ert liv men om båda är med på att det är ni som ska bestämma så får han lära sig säga ifrån och du måste säga ifrån till din partner. Stå på dig, det är Din dag, hans dag. De har inget som helst med det att göra. Det ska vara en lycklig dag. Riktigt synd, men ibland måste man acceptera att människor är som de är, men detta kan det inte bestämma. Är din sambo med dig så fortsätt. håller han inte med dig alls, då ska du inte ge dig. Men jag försår att föräldrarna måste vara med. Du kanske ska ta ett snack med hans föräldrar och berätta vad du tycker, fast på ett bra sätt. De kommer gå i försvarsposition men förhoppnigsvis har det förstått. Ända sättet att få det att fungera, annars kommer du aldrig stå ut i längden tror jag, å hemskt om du ska behöva utsättas för det hela tiden :(

Svar på tråden Jag vill inte bli en del av hans familj..