Hur träffades ni?
Jag träffade min fästman för första gången då jag var 13år och gick i 7an, både jag och han (Dante) gick i en "extra klass" för ungar som inte riktigt orkade med skolan. Han brukade alltid sitta på en viss plats och sitta vid datorn eller rita och p.g.a min blyghet så vågade jag aldrig säga något till honom. En dag så satt inte Dante på sin vanliga plats utan nästan bredvid mig och självklart så ritade han, jag samlade mod och till slut när lektionen nästan var slut så lyckades jag trycka ut mig orden "du ritar bra" lite tyst och deskret. Han kollade på mig och sa inte något utan nästan morrade åt mig som om jag bara störde honom, jag blev rätt ledsen och vågade aldrig säga något till honom igen utan spanade bara in honom lite varje gång jag såg honom.När jag var 14 år började min tjejkompis vara med Dantes kompis hon ringde mig och sa att Dante ville träffa mig, jag blev överlycklig och kunde inte fatta att det hände! Samma dag så kom hans kompis och hämtade mig, vi körde hem till honom och inom 30min så var vi framme. Utan att ens knacka så trampade vi in i Dantes dåvarande hem vi tog av oss våra skor och möttes sen av Dante i vardagsrummet. Killen som hade hämtat mig gick för att hämta något och lämnade oss helt ensamma, jag stog i mitten av vardagsrummet och vad jag minns så sa jag inte ett enda ord men jag kan ha kläckt ut mig ett litet klent "hej". Dante gik fram till mig och innan jag kunde säga något så kysste han mig och puttade ner mig i sin soffa, i mitt huvud så dansade jag av glädje!
Vi var ihop i högst 3 månader efter detta men p.g.a en enligt honom överbeskyddande pappa från min sida så funkade inte vårat förhållande, han gjorde slut. Min värld rasade samman för även om jag var ung och dum så älskade jag honom.
Vi pratade inte med varandra igen tills jag hade hunnit fylla 16 år och han 18 år då vi gick på samma skola igen. Jag kunde inte ta min blick ifrån honom när jag väl såg honom och ibland så tog jag omvägar så att vi inte skulle mötas för då hade han sätt mitt röda nylle. tillslut så samlade jag mod och skrev ett hej till honom på bilddagboken. Vi pratade litet på msn och så bestämde vi en träff, vi träffades och var med varandra en liten stund vilket blev en utav de besta i hela mitt liv! Vi lovade varandra att vi skulle hålla kontakten men åter igen så bröts den, han visste att jag ville ha ett förhållande och det var han inte alls redo för.
Jag försökte då glömma honom och gå vidare vilket var lättare sagt än gjort! Trots andra förhållanden så tänkte jag på honom väldigt mycket vilket kanske inte var rättvist mot de andra men jag kunde inte hjälpa det.
När jag skulle fylla 18 år så kom min tjej kompis (den jag berättade om tidigare) och hälsade på mig, vi var rastlösa och fest sugna och vi hittade ingen fest. Till slut så hittade hon en hos Dantes vän som jag hatade just då och Dante, jag ville inte dit! Aldrig att jag skulle festa med dom! så till slut så gav jag mig och vi gick dit.
Jag kommer ihåg att jag såg honom och började rodna så mycket att jag var tvungen att "gå ut för att röka". När jag väl var ute så kom hans vän ut och vi började prata, han bad om ursäkt för allt taskigt han hade gjort mot mig när jag var yngre vilket var jätte gulligt av honom!
Det enda jag kunde tänka på hela den kvällen var att Dante var där, han var så fin!
När alla skulle hem igen så stannade jag och min vän kvar för att sova där istället. Dante gick på toa och hans vän sa att jag skulle sova på Dantes sida med Dante, jag blev genast nervös och trodde att så fort Dante skulle se mig så skulle han tvinga mig att sova på golvet. Dante kom tillbaka och la sig några cm ifrån mig och det ända jag kunde tänka på var att han faktiskt lät mig vara där! efter några minuter så kollade han på mig och sa "kom hit!".
Vi har inte varit ifrån varandra sedan dess, vi har fått en underbar son och igår så förlovade vi oss!