Chicita skrev 2012-11-05 14:42:41 följande:
TS exempel är lite felräknat också.
Om man räknar ihop dom där två glasen vin, förrätt, varmrätt och efterrätt så landar man på 705:- och inte 585:-
Sen brukar det oftast ingå kaffe och tårta också i en bröllopsmeny vilket inte var inräknat där. Om man också lägger till en avéc till kaffet som brukar vara brukligt + lite mousserande för brudskålen som också är vanlig så kan man nog se att 1000:- är ett bra värde på detta.
TS har ju inte fått specificerat vad som ingår i dom 1000:-
Om hon begär att få priserna specificerade så kommer hon ju snabbt se vad som ingår och vad som kostar.
Och då kan man också välja bort de bitar man inte vill ha.
Som exempel så kanske man inte vill ha både tårta och efterrätt och ingen avéc till kaffet...
Fast det är inte felräknat. Två glas vin = 120 kr. Totalt 585 kr. Tårta var inte inräknat, det skulle vi få ordna själva, dock använda restaurangens porslin, ej heller avec. Kaffe vet jag inte. Det var just det jag specificerade som hon specificerade på sista stället som ingår: två glas vin, förrätt, varmrätt, efterätt! Om avec, välkomstdryck och tårta hade ingått hade jag tyckt det var lite mer värt, men det skulle tillkomma. De restauranger jag pratat med fixar oftast inte tårta.. Om vi skall ha allt det också så blir det ju över tusenlappen.. Och då ryker bröllopsresan.. Och vi vill ju ha tårta och välkomstdryck och trerätters och tre glas vin, och helst under eller max 1000 kr. Verkar inte vara möjligt.
Tack för alla svar! Har fått en bra bild nu, det lutar åt att hyra bygdegården istället, skall titta på det och se om vi kan få till det på det sättet. Blir ju en hel del mer jobb, men man betalar ju mer på restaurang för att slippa allt jobb. Nu är det bara ett halvår kvar dock så det börjar bli stressigt att bestämma något, som tur är har jag pratat med en lokal som är ledig.
Och passionsblomman, väldigt bra förklaring från floristens sida!