Jag förstår de som vill ha det "lilla extra" på bröllopsdagen. Problemet är att att ofta tror man att om man betalar mer ses som en garanti att allt ska vara perfekt. Jag förstår de som väljer de här sakerna ändå, det gör jag.
För min del blev jag dock lurad (eller, de försökte lura mig) på flera av sakerna angående bröllopet, så jag vill bara visa att det faktiskt går att få fina saker fast än de inte vet att det är just till ett bröllop till exempel.
Jag valde till exempel en "vanlig fest frisyr" för 35 euro istället för "brudfrisyr" för 350 euro.
Blev väl inte så fel? Den höll precis hela dagen och såg till och med bra ut dagen efter när jag hade sovit och allt. De använde fina produkter som var mjuka att röra vid.
Min
bukett var jag också nöjd med. Jag beställde lite annorlunda blommor vilka iof var dyra per styck (15 euro) men det behövdes bara en sådan per bukett och så brudslöja. =17 euro per bukett (min som var lite större och 3 tärnor). När jag beställde blommorna skrev jag först att det var till ett bröllop och då ville de ha 27 euro per sån blomma. När jag skrev några veckor senare ifrån en annan email utan att specifera vad de var till, så var det helt plötsligt 15. Jag skulle trotts allt ha 16 stycken, då det var till bordsdekoration också.
Alltså var första "bröllopspriset" = 432 euro för Protea-orna. Jämnfört med 240. Jag fick jätte fina blommor och tror ärligt inte att det hade varit någon skillnad på dem, i mitt fall i alla fall.
Hotellet som jag nämnde innan fick jag också för en stor prisskillnad. Vi bokade ändå 45 rum, så det skulle bli en stor skillnad för våra gäster jämnfört med "bröllopspriset". Hotellrummen var ju självklart de samma.
Samma gäller
bussarna vi hyrde.
Vår
restaurang har business middagar där man får en enskilld del av restaurangen för ca halva priset jämfört med vår bröllopsmiddag. Exakt samma mat och dryck ingick. Tårtan beställde vi själva på annat håll.
Detta är MIN erfarenhet.