Varför blir det så dyrt?
Jag har tänkt tvärtom, varför blir det inte dyrare? Där vi ska vara kommer vi betala 1150-1350/person beroende på vad vi väljer för mat och dryck. Då ingår brudskål med påfyllning, drinktilltugg, trerätters, vinpaket, bröllopstårta, kaffe, avec 4 cl, förfriskningsbuffé, vickningar, lokalhyra, blommor. Naturligtvis (deras ord när jag frågade) serverng, dukning, städning.
Nästa helg ska vi träffa kökschefen och diskutera dukning och meny. Det ingår i priset.
Vi funderade länge på att välja deras buffé för att komma billigare undan. Den kostar 325/person men då tillkommer dryck, förrätt, efterrätt om man vill ha det, kaffe, tårta, avec. Så vi hade nog landat på ungefär samma pris som med Bröllopspaketet.
Att det heter Bröllopspaket stör inte mig. Tvärtom underlättar det. Då kan jag gå in och läsa vad det innehåller jämfört med Festpaketet, Buffémiddag osv. Jag måste ju inte välja Bröllopspaketet. Men nu gör vi det eftersom det innehåller allt vi vill ha.
Däremot kan jag förstå att du TS tycker det är dyrt, det förslag du fått. Jag skulle inte valt det om det verkligen inte innehåller något annat. Jag har haft kontakt med många ställen här (i och runt Stockholm) och alla ligger på 1000-1500 och då ingår alltid det jag beskrivit som vi kommer att ha. Jag tycker det är ett helt ok pris att betala för allt som ingår och allt runtomkring som vi inte ser. Jag och min blivande äter ofta ute och det brukar kosta runt 600/person och då tar vi ofta bara förrätt, varmrätt och en flaska vin.