Roaccutane! Nu räcker det....
Hejsan!
Jag har ätit Rouacutan i 6 månader för 3 år sedan. Ang biverkningar så kan jag säga dig att jag ALDRIG skulle utsätta mig för kuren igen, SAMTIDIGT ångrar jag inte det nu när jag tog mig ur det levande.
Jag fick extremt torra slemhinnor, näsblod dagligen, trasiga läppar, fick använda ögondroppar eftersom tårkanalerna torkade, fick SVINONT i ryggenoch lederna och ångestattacker som jag fortfarande få dras med.
Jag vill inte avskräcka dig på något vis, men det finns en anledning till att medicinen är förbjuden i vissa länder. 6 månader efter jag avslutat min dos tog en gammal skolkamrat livet av sig, de närmsta vännerna skyller på hans medicin,ROA... Vi får aldrig veta men en så levnadsglad och underbar människa tar inte livet av sig när han äntligen fått sin drömtjej, sin efterlängtade lägenhet och ÄNTLIGEN skulle få agera förband åt en världskänd artist på Sweden Rock Festival i Norje.
Medicinen bränner fett, och bränner den på fel ställe i hjärnan finns risken för snedsteg som man aldrig kan ta tillbaka. Man har kopplat ihop flertalet dödsfall med medicinen.
Jag led enormt av min Acne, fanns ingen utväg för mig heller så jag tog chansen men aldrig mer... Jag har idag en fantastisk hy, inte många ärr eftersom den även motverkar det. Min ångest får jag dra med.
Va beredd på att du kommer få lämna leverprover också, eftersom den kan ha stor leverpåverkan.
Hoppas jag gav dig något iaf. Fråga gärna om du undrar något!
Den är väldigt dyr med föresten, har för mig att jag gav ca 1000 kr i månaden, men sen gick ju högkostnadsskyddet in.