Det kommer knappt nagon pa mitt utlandsbrollop och syrran lamnar mina 'brudnabbar' hemma
Jag bor i London och gifter mig i Grekland nasta Juni. Jag kommer ha valdigt fa gaster pa min sida av olika andledningar: Har inte manga 'bastisar' som skulle resa sa langt och betala sa mycket for min skull. Tva andra vanner ska sjalva gifta sig den sommaren. Min allra basta van har valdigt dalig ekonomi, et.c. Det kan till och med bli sa att jag bara har kanske fyra eller fem personer pa min sida medan min fastman har femtio! Jag accepterar det och forhoppningsvis kommer jag att vara OK med det nar dagen kommer. Det ar ju sant man far sta ut med nar man valjer att gifta sig utomlands.
Det hade nog kants OK, om jag atminstone hade haft narmaste familjen dar. Men nu sager min syster att hon kommer ensam och inte tar med sig familjen. Jag tycker valdigt bra om min systers man, och jag alskar mina syskonbarn sa himla mycket. Jag hade tankt ha med dom i ceremonin som brudnabbar och gora hela grejen lite mer till 'min egen' (allt ar pa grekiska och jag kommer inte kanna mig sa himla hemma i den ortodoxa kyrkan). Jag hade verkligen velat ha med dom pa min stora dag - dom ar superviktiga for mig.
Nar hon forklarade varfor sa hon att det var for dyrt. Sedan sa hon att det kanske skulle ga om dom sparade, men dom vill inte offra all vardagslyx for detta (och det forstar jag - mitt brollop ar inte lika stort for andra som det ar for mig. Men dom kunde ju ha gjort det till en jatteharlig familjesemester!) Sedan sager hon att det nog mest handlar om att hon tycker det blir lattast sahar och hon verkar lite orolig att barnen ska vara for vilda.
Det ar forsta gangen min slakt ska traffa hans. Det kommer se sa tomt ut pa min sida. Mina underbara (vilda) syskonbarn hade verkligen lyst upp det tomrummet och min systers man ar en jatteharlig person med stor personlighet. Jag ar lite lessen over att det blir min fastmans jattestora, hogljudda grek-familj och sa en liten mini-version av min familj pa min sida: mamma, hennes sambo, pappa, syster. That's it. Vi ar inte en stor eller nara familj och jag har knappt nagot slakt.
Jag kan inte saga detta till henne, det ar darfor jag gnaller av mig har. Jag vet inte ens vart jag forsoker komma med detta.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-05 13:52
Jag undrar val mest om jag har "ratt" att vara lessen over detta. Min syster och jag star varandra jattenara och hon ska vara tarna. Hon ar den nast viktigaste personen i mitt liv efter min fastman. Men jag tycker anda inte riktigt jag kan saga nagot om detta.
Nagon som har nagra asikter om detta?