Inlägg från: Anonym (skaffa barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skaffa barn)

jag ville inte ha barn men han vill :( vad gör jag ?

i maj går bröllopet av stapeln, och jag har hela tiden sagt till min kille att jag ev inte vill ha ett till barn har ett sedan tidigare (inte min blivandesmans barn) han har alltid haka på den tanken och accepterat den och inte heller vilja ha barn, direkt mycket, 

i lördags kom smällen HAN VILL HA BARN, men int enu utan om 5.7 år kanske vilket jag ABSOLUT inte kan tänka mig, jag har en 7 årig tös sedan tidigare och vill verkligen inte börja om med barn,

men som toppen på isberget så har jag en riktigt aggresiv reumatism så ja vill inte vänta för jag vet inte hur jag skulle klara av detta om flera år med denna sjukdom, ja vil ha nu så fall inom 2 år om jag ska grejja bära barnet i 9 mån
    läkaren vill ärvenbörja lägga in mig 2 dagar i månaden på stamcells dropp då min e så agresiv och ska man ha denna dropp får man ej skaffa barn på 2 år efter man slutat. jag vill gärna börja med medicinen då ja har svåra smärtor, men jag vill inte vänta 5-7 år på att börja för det är inte värt att må skit i flera månader och sedan avbryta behandligen för att skaffa barn och sedan börja om igen för att ta medicinen nått år,

jag kan absolut tänka mig ett kärleksbarn men då vill jag gärna göra det direkt efter bröllopet, så ja kan få hjälp mot smärtan sen sen vill ja veta att jag klarar av att va mamma till ett barn som är beroende av att bli buren hela tiden, dessutom så vet jag ju inte alls hur min sjukdom utvecklats om 2 3 5 år :(

känner migg uppriven ledsen och väldigt fundersam, hur skulle ni göra ?  

• Svar på tråden jag ville inte ha barn men han vill :( vad gör jag ?
  • Anonym (skaffa barn)

jag tog upp detta igår med honom, och jar inte fått så mycket gensvar innan han for och jobbade i morse och kommer inte hem förens på torsdag kväll, jag sa precis detta och har förklarat för honom att ett barn är inte direkt så snällt som man kanske ser då man hälsa på kompisar med små barn dem skrattar inte jämt kan få kolik och vaknar konstant och kan skrika timmar, jag berättade även att han kan behöva ta hela ansvaret för barnet om de ej sker nu och jag vill inte chansa och behöva ligga i sängen 8´9 m¨nader för kroppen inte kan ta vikten med min dotter gick jag upp 28 kilo :( 

• Anonym (skaffa barn)

ja det har jag absolut gjort, men känns lite mer som man förbereder sig på att ställa in ett bröllop för han vill vänta med barn för han vill va ego & leva mer än han gjort, och jag inte kan vänta, pga av faktiskt rätt gilltiga skäl, kan inte ta min hälsa och ha den som spel insats

• Anonym (skaffa barn)

nej men tror inte han accepterar ett liv utan ett eget barn, 

• Anonym (skaffa barn)

passionsblomman, jag håller verklgen med dig till 1000 där alla säger vänta hit & dit men på vadå? fast jobb ? det är ingen garati alls  man får kciken hit & dit i dagens läge så jag tycker go 4 it, ja kommer absolut inte skaffa barn sen utan vill han ha ett blir de omg att starta med att försöka dock vill jag ej va gravid innan maj då ja har klänning och allt klart, 

• Anonym (skaffa barn)

ja håller med dig på allt det där med, jag vet inte riktigt vad han vill vänta på förutom fast jobb, men vi har de endå bra och bara för jobbet finns det inga garantier på att det håller ekonomiskt livet ut jag ahde sos med min dotter i 2 år och vi klarade de utan bekymmer, tufft men för henne klarar jag allt, och jag fattar inte varför han vill vänta kanske han vill kanske kunna fest a& bara va utan ansvar 

• Anonym (skaffa barn)

vi båda är 26 år gammla, det skummaste av allt är att älskar min dotter och alltid leker med henne och tar henne precis som sin egen dotter sen kommer det här på allt, attt han inte vill ha nu utan kanske sen men inte nu osv osv 

• Anonym (skaffa barn)

den frågan har jag oxå tällt mig, det är välatt detta barn som skulle va vårat blir hemma hos oss 100% medans min ditter är halvtid med sin pappa 

• Anonym (skaffa barn)

ja önskar han kunde sluta vela, för pratade nyss med han i telefon om just detta och nu sa han att han kanske inte ens vill ha barn , eller ja vill men inte nu kanske aldrig är redo, va fan är de för svar lixom ? när ja upprörd som f*n sitter här och vet inte hur jag ska göra med allt för måste ge svar till läkaren om den nya medicinen i veckan och sa detta till han med , dessa stamceller kan göra att man inte kan få fler barn om d evill sej illa, så får jag det där som svar kokar lite här hemma

• Anonym (skaffa barn)

sa exakt samma sak till honom, man är aldrig redo för barn redo blir man då barnet föds och man får det i famnen, man kan aldrig någonsin göra sig redo för nåt så stort, dessutom är inget barn sig lik, ja jag har ju sagt detta rakt ut till honom nu ov sagt att om han ej skaffar barn med mig inom 2 år så blir de inget om jag så behöver lämna honom på köpet för han vill om flera år då ja absolut ej kan så lämnar jag han direkt. jag värderar mitt välmående mer än att bli liggandes som ett kolli, 

Svar på tråden jag ville inte ha barn men han vill :( vad gör jag ?