• Tokig

Kära Forumvärd!

Kära Forumvärd,

Bröllopstorget är en härlig plats, både för personer som drömmer om ett framtida bröllop, personer som är mitt inne i planeringen och för oss oldies som redan är gifta men ändå hänger kvar.

Anledningen till att jag hänger kvar trots att jag är gift är just för att det är en trevlig plats. Det är så härligt att se främlingar hjälpa främlingar. Och med tanke på all hjälp jag fick inför min stora dag så vill jag gärna skicka vidare det jag kan.

Men jag tycker att du börjar ta lite stor plats i Forumet.
    Ett exempel är denna skärmdump som jag tog för bara en liten stund sedan. Av de tio översta trådarna så är det sju av dom dina. Varav de tre översta skapades inom 20 minuter och är fästa.

Det är Lekar och Hissa och Dissa och grejer till höger och vänster. 
    Jag förstår om du vill lägga upp lite trådar för att få rull på forumet... men jag tycker det är bra rull som det är.

Det är massor av människor inne som ber om hjälp, synpunkter, som vill hjälpa till eller som vill berätta en vacker historia. När du lägger upp lektrådar, som du sedan till och med fäster, så förstörs rytmen. Om du ska lägga upp trådar så kan du väl åtminstone följa de regler som vi andra får följa. Det vill säga, tråden ramlar ner när det skrivs i någon annan. Det är fusk att fästa tråden högst upp.

Så, kära Forumvärd. Jag tycker som sagt att detta är en trevlig plats. Men för att behålla denna trevliga stämning så kanske du också kan hjälpa till. Fäst inte dina trådar.

Du kanske istället kan använda din tid till att städa bland de trådar som inte är lika trevliga.

Hoppas att du får en fortsatt bra dag.

Kram
    Tokig

• Svar på tråden Kära Forumvärd!
  • Tokig

Chicita: Vilket bra initiativ! Skulle vara spännande med ett svar. Framförallt önskar jag att de la mer tid på att rensa i trådarna. Troll, reklam, och andra tråkigheter hade behövt stävjas lite för att inte förstöra den goda stämningen.

• Chicita

Ja jag tycker att det är jättebra att dom är här, det ska dom ha ett plus i kanten på. Många forum lämnas helt åt sitt öde.
    Men det känns som att det läggs energi på fel saker Obestämd 

• Tokig

Chicita: Precis. Lägg tiden på "rätt" saker och minska antalet lekar och annat...

• Aniara4

+1!

Lekar kan vara kul någon gång ibland (och tävlingar är kul!), men nu är de så många och liknar varandra väldigt mycket dessutom. Blir alltid lika besviken när jag tittar in och bara ser dessa lektrådar, även jag får en känsla av att aktiviteten i on topic-trådar har minskat i samma veva som lek-spammandet började.

Kan vi få en lek i taget, och helst inte fäst, så kan de som vill leka och resten av tiden kan vi ägna oss åt att prata, um, bröllop kanske?

• MuBu

Håller med alla föregående talare

• daniiel

Jag tycker det kan vara kul med någon lek, ibland, men nu blev det som en lekbomb och helst plötsligt är det bara lekar och jag kan inte annat än hålla med övriga om att det blir lite långrandigt och tar fokus från var forumet främst är menat för - att diskutera bröllop. Jag håller också med om att aktiviteten här inne sjönk i samband med att forumet blev sådär knäppt och konstigt, då det inte uppdaterades efter man svarat i en tråd osv och det var väl i direkt samband med det som lektrådarna dök upp? Tråkigt, när det här tidigare var ett livligt, glatt och trevligt forum :) Ja, trevligt är det fortfarande visserligen.

Nåja, jag håller med övriga här iaf :) Kanske en lektråd aktiv åt gången, som inte är fäst, och någon tävling och där tycker jag det är bra om den är fäst, så alla får chansen att se den och vara med.

• Forumvärd

Hejsan!

Tack för att ni hojtar till! Solig
    Det stämmer att jag har fäst och klistrat och haft mig. Anledningen till det är att lektrådar är en ny kategori och att vi ville sätta lite extra highlight på det.
    Jag har gjort så nu att jag har släppt lös lektrådarna så att de inte ligger fästa.
    Tanken med den nya kategorin är att de som känner för det ska kunna lägga bröllopsbestyren åt sidan ett tag och leka av sig.
    Andra trådar som vi fäster är t.ex tävlingar men även trådar där vi gärna vill ta del av era åsikter.
    Sådana trådar kan t.ex vara hissa och dissa eller "vad tycker du om den här klänningen" etc. eller viktig information

När det gäller frågan om att städa upp i forumet så är det en riktigt viktig fråga.
    Jag jobbar med det också av och till men främst är det ett jobb som sköts av våra moderatorer.
    Är det så att ni upptäcker en tråd eller några inlägg som är otrevliga så anmäl gärna det genom att klicka på den röda cirkeln med den vita handen i.
    Då hamnar det i vår rapportlista och behandlas av våra moderatorer.

Det är superbra att ni säger till och ett stort tack till Chicita som inboxade {#emotions_dlg.flower}

• Chicita

När det gäller tävlingstrådarna så verkar det som att dom inte blir fästa högst upp på "senaste-sidan" som dom här lektrådarna blir. Utan det är först när man har svarat i en tävlingstråd som den hamnar högst upp i dina favoriter...
    Det kanske är en bugg, men det borde vara värt för supporten att ta en titt på. 

• Forumvärd
    Chicita skrev 2012-11-07 09:49:04 följande:
    När det gäller tävlingstrådarna så verkar det som att dom inte blir fästa högst upp på "senaste-sidan" som dom här lektrådarna blir. Utan det är först när man har svarat i en tävlingstråd som den hamnar högst upp i dina favoriter...
    Det kanske är en bugg, men det borde vara värt för supporten att ta en titt på. 
    Vet du jag har sett samma sak!
    Det är vissa tävlingstrådar som det krånglar i.
    En del blir fästa rätt och riktigt men vissa inte.
  • Chicita
    Forumvärd skrev 2012-11-07 09:53:59 följande:
    Vet du jag har sett samma sak!
    Det är vissa tävlingstrådar som det krånglar i.
    En del blir fästa rätt och riktigt men vissa inte.
    Kan du inte be kod-nissarna att kolla på det. Det kanske beror på vilken kategori tävlingen läggs under eller något? 
    Något fel som är trasigt är det ju... 
Svar på tråden Kära Forumvärd!