Hjälp med upplägget!
Jag vet att det finns många hjälpsamma personer här som både planerar och har tagit sig igenom sin bröllopsdag, så nu skulle jag behöva ha lite hjälp!
Vi har lite problem med själva upplägget. Hur vi än gör så kommer ju inte alla bli nöjda men det skulle vara skönt med lite input från andra.
Vi, eller ja, iaf jag, har en väldigt stor släkt så om vi enbart bjuder närmsta familjen (farföräldrar, föräldrar + syskon) så blir vi 60-70 personer, vilket också är vad vi som mest får plats med på en middag i lokalen vi vill vara i. Utöver det så har vi ju en del vänner (båda är aktiva inom idrott så det blir ju en del folk därifrån), jobbarkompisar och övrig släkt (fastrar, kusiner osv) som vi väldigt gärna också vill dela dagen med.
När vi räknade ihop alla vi skulle vilja bjuda så var vi nog uppe i 150-200 personer. Även om alla säkerligen inte skulle kunna komma så är det ju ändå väldigt många.
Vi har fungerat på att bjuda alla till kyrkan och bjuda på fika och skåla i lokalen efter, och ha middagen senare på eftermiddagen för enbart familjen. Troligtvis en fest senare på kvällen dit alla är bjudna. Festen är ju ungefär det första vännerna frågar efter när man börjar prata om bröllopet och upplägget och dom verkar bara vara glada över att vi inte skippar den, så än så länge verkar folk vara positiva till upplägget, men jag ser ju helt klart problemen..
Hur skulle ni lagt upp det? Vi har bokat tidig vigsel (12.30) och en lokal inom gångavstånd.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-08 16:45
Det finns ju två vägar att gå till att börja med:
Inse att vi inte får plats och bara bjuda dom närmsta (men kyrkan är fortfarande öppen för alla).
Eller krångla och ha något udda upplägg...