Skaffa inte barn för uppmärksamhetens skull !!
Jag kan bara hålla med. Jag är i den situationen för tedje gången i mitt liv. Att folk tjatar alltså.
Jag och min fd man var tillsammans i 7 år innan vi skaffade barn. Och gissa vad folk tjatade! Ska ni inte, när ska ni, ni borde, varför inte o.s.v. När vi fick första dottern hann vi knappt hem från bb innan tjatet om en till började. Hon måste ju få ett syskon, en tll, ska ni inte o.s.v igen!
Nu är jag 46 år och min blivande man 42. Mina barn är vuxna och jag har verkligen ingen lust att börja om med småbarn. Min blivande man har inga barn av olika anledningar som ingen mer än han har med att göra. Alltså inga som helst problem för oss. Men herregud var alla tjatar igen! Men han borde få ett barn, men ett litet kärleksbarn, men ni är inte för gamla...
Allstå jag förstår inte. Hur kan det vara så intressant för alla andra? Jag vill inte ha fler barn och han har tagit ställning till att han inte vill ha några. Han kommer jättebra överens med mina döttrar och sina syskonbarn, men har valt att inte ha egna.
Nej jag vet inte vad jag ska säga. Jag har aldrig känt att jag måste fråga någon om de inte ska ha barn, eftersom jag anser att ingen har med det att göra. Som du säger, den dagen man är gravid och vill berätta det så gör man det. Folk frågar t.o.m. mig om jag inte ska bli mormor snart. Men herregud, äldsta dottern är 22, låt henne leva först. Vad är brådskan?