Inlägg från: FrökenMäkelä |Visa alla inlägg
  • FrökenMäkelä

Skaffa inte barn för uppmärksamhetens skull !!

PiaB skrev 2012-11-08 19:09:55 följande:

Men herregud, äldsta dottern är 22, låt henne leva först. Vad är brådskan?

Alla har olika sätt att se på "leva" livet. Nu var jag inte 22 när jag fick mitt första barn utan 24 ;)

Jag har alltid velat ha mitt första barn innan jag blev 25 och hade turen att den önskan gick i uppfyllelse. Andra barnet fick vi när vi var 27. Vi är 32 idag. Vi båda anser att få barn är leva livet, vi vill inte ut och resa, är inga kärriärs människor som vill plugga 10-15år innan man går ut i arbetslivet sen jobba i x-år för sen skaffa barn och familj. Skulle vi av någon anledning behöva lämna moder jord i förtid så har vi hellre upplevt en tid med att få barn och se dem växa upp än att resa runt.

När barnen är stora och flyttat hemifrån och vi har turen att ha hälsan i behåll då vill vi ut och resa, när man är äldre och mognare för att intressera sig för landets kultur och inga superesor.

MEN jag håller med att finns inget mer irriterande än dessa ständiga frågor när ska ni ha, när kommer nästa. Sen när man väl är gravid och börjar närma sig slutet alla samtal om varför är du hemma, har du inte fött än...

Även väldigt trist när folk säger då ska ni inte ha fler nu för ni har ju en flicka och en pojke... inte könet som avgör hur många barn jag vill ha!

Svar på tråden Skaffa inte barn för uppmärksamhetens skull !!