Skaffa inte barn för uppmärksamhetens skull !!
jag fick första barnet 5 dagar innan jag fyllde 21, blev ensamstående de första 1½åren innan barnets pappa insåg att han vuxit från att vara ute o supa o partaja, han hade dock redan ett barn på 3år när vi träffades.
när äldsta var nästan 2år så blev vi tillsammans och vi fick ytterligare ett barn till när jag var 26år. vi levde ihop o gifte oss så småningom, men det gick i stöpet så vi skilde oss.
när jag träffade min m2b så var han barnlös men jag hade ju mina två sen tidigare,o från början sade jag att jagi inte skulle ha fler barn men sen så kom vi på att vi ville ha en gemensam nämnare o då blev vi föräldrar till vårat gemensamma barn som är 3½år nu o jag var 32½år när jag fick sista barnet.
men oavsett så har barn aldrig varit till besvär för mig, jag har pluggat fast jag haft barn i lågstadie o dagis åldern jag har jobbat o även semestrat med barnen.
jag har aldrig sett barnen som ett hinder för nått jag vill göra, jag o m2b tar med dem på det mesta, men ibland blir det nån grej som bara han o jag gör ensamma.
Det jag vill säga är att jag har skaffat barn när det passat mig o deras pappor, inte för att nån annan frågat o tjatat.
Folk ska skaffa barn när de känner sig redo, inte för att andra vill och en del vill resa o plugga innan de skaffar barn o endel gör som jag, gör det mesta trots att jag har barn.
Det finns folk som skaffar av fel anledning, tex tror att de kan tvinga kvar sin partner i förhållandet om de lurar på den andre ett barn. eller skaffar barn för att de är ju så gulliga. eller för att det är ett "mode" att bli gravid o få en bebis.
Det finns både bra o dåliga ensamstående föräldrar det finns både bra o dåliga sammanlevande föräldrar men jag är av den åsikten att få barn när man är mitt i tonåren är inte nån bra ide tycker jag.
men jag själv ville bli en relativt ung mamma till mina barn o det var mitt o partnern beslut ingen annans.
Om PiaB´s dotter vill vänta så finns det väl en anledning till det o det är hennes beslut.
och pratet om kärleksbarn, man kanske inte är så sugen på att bli förälder när man är över 40 o redan har vuxna utflugna barn.
nä allt har sin tid o det är bäst att låta det vara så