Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Skaffa inte barn för uppmärksamhetens skull !!

PiaB skrev 2012-11-08 19:09:55 följande:

Nu är jag 46 år och min blivande man 42. Mina barn är vuxna och jag har verkligen ingen lust att börja om med småbarn. Min blivande man har inga barn av olika anledningar som ingen mer än han har med att göra. Alltså inga som helst problem för oss. Men herregud var alla tjatar igen! Men han borde få ett barn, men ett litet kärleksbarn, men ni är inte för gamla...

Allvarligt talat-om man ens börjar prata fler graviditeter med en kvinna som fyllt 46, då fattas det faktiskt rätt stor bit av de basala kunskaperna i mänsklig biologi.
    Vi som passerat 40 och redan har barn, har ju betydligt större chanser att bli mormor/farmor än mödrar igen. Det är ytterst undantagsvis folk efter 42 får fullgångna och friska barn. Jag tror nästan inte mina ögon när jag ser att du får den frågan!
    Snacka om att undersäkningarna som visar att vi överskattar den fertila åldern, tyvärr stämmer!

Fast, under vår kamp för syskon, så har man ju -och fortfarande får vi-kommenatren "du ska se att när ni väl ger upp och slappnar av, när ni minst anar det.."

Tro mig, man kommer också till en punkt även i en kamp och sorg, då det på ett sätt är skönt att få stänga dörren. man VILL inte hänga kvar i hoppet mer, och då kan man lämpligen få skonas från andras klämkäckheter.

Annars, apropå tråden rent allmänt undrar jag lite: hur vet ni vilka osakerna rär tll att era medmänniskor "skaffar" barn?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Skaffa inte barn för uppmärksamhetens skull !!