• haroime

Vara galen och gifta mig med en främling bara för att. HJÄLP!

Om jag hittar en karl, som är lika galen som mig så vill jag gifta mig 12/12/12 kl. 12.12. Bara för att ha gjort det. Om 99 år, då man nästa gång kan göra nåt så episkt så är jag död. Vi skiljer oss sedan 13/01/13 kl 13.13 (om det är möjligt, haha).  Hur länge måste man varit gift för att skilja sig?

Först om främst, skulle detta gå på så kort tid?

Vilket sätt är det absolut billigaste sättet att gifta sig? Borgligt/Kyrkligt etc.

Vilka förberedelser (pappersarbete osv) kommer vi få vänta oss? 

Detta är ingen trolltråd, jag har såååå lust att gifta mig det datumet och ha en ring som det står 12/12/12 på, snälla, hjälp mig nån? 

• Svar på tråden Vara galen och gifta mig med en främling bara för att. HJÄLP!
  • Koloratur

Eeeeeh.... kan nog komma på ungefär 12 mer legitima anledningar till att gifta sig än just för ett datums skull? Är det inte bättre att du unnar dig och kommer iväg på nån resa över just det datumet? Du verkar behöva lite nya perspektiv....

• Chicita

Tänk på att om personen du nu "gifter dig med" skulle säga nej till att skiljas sen så kommer det att ta minst 6 månader innan du kan få igenom din skilsmässa. Och då måste du lämna in en stämningsansökan också.
    Och om någon går med på att gifta sig med dig bara för det här, alltså bara för att "jävlas" lite och ha lite skoj.
    Så kanske personen tycker att det är lika kul att "jävlas" med dig sen genom att vägra skiljas.

Jag tycker att det är en grymt dålig idé hur som helst. 

• Chicita

Förresten... varför måste det vara just bröllop på den dagen?
    Varför inte byta vänskapsringar med någon?
    Eller göra något annat "episkt" som att hoppa fallskärm eller bestiga Kebnekaise eller något annat. Och sen ta på en minnesring efter det? 

• Kjell Präst

Kyrkliga vigslar är gratis. Men de är inget "tjohopp tjohej" utan en gudstjänst med psalmer, böner och bibeltexter. Tror det blir svårt för dig att hitta någon präst som är villig att viga er med dessa förutsättningar - men vem vet, det finns folk till allt. Uppenbarligen.

• stormhelen

Tycker att detta är en väldigt dum och omogen ide. Man gifter sig för att man älskar varandra och att man vill delge sin kärlek för omvälden och åf dela denna dag med sina nära och kära. Man gifter sig för att man vill dela resten av sitt liv med den personen man gifter sig med.

Att du gör det bara som en rolig grej för att datumet är "roligt" käns som ett hån mot äktenskapet. Är inte äktenskapet mer värt än så för dig? Om inte så förstår jag inte varför du vill gifta dig överhuvud taget eller varför du ens vill gör en sådan här grej.

Gör något annat istället som Chicita föreslog, det låter ju vettigare och blir minst lika speciellt.

Sedan så är det just det som många andra har tagit upp vad gäller den juridiska biten. Akta dig för att inte bli blåst då den du gifter dig med. Han/ hon kanske inte är den som han/ hon utger sig för att vara.  Kolla upp vad som gäller rent juridiskt innan du gör något så här knasigt.

Du gör ju som du vill, men tänkt dig för mer än en gång om det är så klokt.

• kitkät

Men vad är meningen att gifta sig på ett visst datum om inte äktenskapet betyder något? Det är ju inte så att ni ingår ett verkligt äktenskap, vad spelar då datumet för roll? 
    Ska du då ha en ring som en symbol för ett falskt, tragiskt och dumt äktenskap? Men oj, vad vackert! Verkligen... 

Jag förstår verkligen inte. Jag blir bara förbannad på dig och din brist på respekt för äktenskapet. 

Jag hoppas innerligt att varken en präst eller vigselförrättare går med på att viga er, men jag hoppas ännu mer på att det inte finns en till så tragisk människa på vår planet som skulle gå med på något så idiotiskt. 

• Annamolly

Det later som ett svepskal for att fa slippa vara ogift hela ditt liv. Vill du hellre vara skild an singel, ar det sa? Tror du inte att du kan hitta en gubbe som det kan funka med, sa du saboterar for dej sjalv genom att gifta dig med en framling av ett svepskal, och planera in skilsmassan redan innan?

Mycket mojligt att min amatorpsykologiska analys inte stammer alls. Men jag tycker anda det later ungefar 1000 ganger mindre idiotiskt an den anledningen du sjalv beskriver. 

2013.06.22 Samos, Grekland
  • maxmamma

Detta var det dummaste o mest idiotiska jag hört.

Vem f-n vill gifta sig med någon under dessa villkor?

Nä t a o väx upp o sluta förlöjliga det som äktenskapet står för o betyder.

Och som någon skrev, tänk om personen du lyckats lura att göra ett "sken" äktenskap helt plötsligt vägrar o ta ut skillsmässa så den inte går igenom det datum du tänkt dig?

Nä det här oavsett troll eller inte var det dummaste jag hört från en människa o förhoppningsvis är du inte vuxen om du har sådan här ideer o tankar.

för jag har svårt att tro att en normalt funtad vuxen skulle komma på en  sån här vansinnig ide.

jag sågar iden rakt av utan krusiduller. 

• Bobou

Det finns många som är intresserade av siffror av olika anledningar, så det borde inte vara helt omöjligt att hitta en likasinnad kandidat, tycker jag. Har du ett genuint sifferintresse eller är det bara just det här datumet du fastnat för? Vad handlar ditt sifferintresse om?

Om du är intresserad av numerologi, siffrors inverkan på våra liv genom sina inneboende magiska egenskaper. Sådana personer kan du kanske hitta genom en förening för astrologi och spådom och liknande.

Om ditt sifferintresse snarare handlar om siffrors inneboende skönhet, så finns det troligen betydligt fler som delar ditt intresse men jag gissar att de är väldigt mycket svårare att hitta genom föreningsverksamhet... Men du kan ju kolla med någon förening för matematik?

Och visst, det är en ovanlig anledning till att ingå äktenskap, men dina anledningar är upp till dig. Folk gifter sig för pengar, trygghet, religiös övertygelse (inte riktat mot de som gifter sig kyrkligt och av kärlek, utan mot de som faktiskt gifter sig med någon de knappt känner bara därför att de anser att deras religion påbjuder det) och allt möjligt. Att jag själv skulle gifta mig bara av kärlek har ingenting med saken att göra och påverkas inte av andras val.

Svar på tråden Vara galen och gifta mig med en främling bara för att. HJÄLP!