• haroime

Vara galen och gifta mig med en främling bara för att. HJÄLP!

Om jag hittar en karl, som är lika galen som mig så vill jag gifta mig 12/12/12 kl. 12.12. Bara för att ha gjort det. Om 99 år, då man nästa gång kan göra nåt så episkt så är jag död. Vi skiljer oss sedan 13/01/13 kl 13.13 (om det är möjligt, haha).  Hur länge måste man varit gift för att skilja sig?

Först om främst, skulle detta gå på så kort tid?

Vilket sätt är det absolut billigaste sättet att gifta sig? Borgligt/Kyrkligt etc.

Vilka förberedelser (pappersarbete osv) kommer vi få vänta oss? 

Detta är ingen trolltråd, jag har såååå lust att gifta mig det datumet och ha en ring som det står 12/12/12 på, snälla, hjälp mig nån? 

• Svar på tråden Vara galen och gifta mig med en främling bara för att. HJÄLP!
  • Principisessan

tänk på att om du gifter dig och sedan behöver tex försörjningsstöd så räknas bådas inkomster även om ni inte skulle bo ihop. Man är försörjningspliktig för varandra om man är gifta. Så om din blivande make skulle bli arbetslös kan du bli skyldig att försörja honom till viss del. Eller vice versa. För att inte tala om behovet av ett äktenskapsförord då tillgångar ska delas upp vid skismässa. 

Jag antar att du TS aldrig gått igenom en skilsmässa och ser det hela som ploj. Lite naivt kan tyckas. 

• Bobou
    Bobou skrev 2012-11-19 16:35:57 följande:
    Det finns många som är intresserade av siffror av olika anledningar, så det borde inte vara helt omöjligt att hitta en likasinnad kandidat, tycker jag. Har du ett genuint sifferintresse eller är det bara just det här datumet du fastnat för? Vad handlar ditt sifferintresse om?

Om du är intresserad av numerologi, siffrors inverkan på våra liv genom sina inneboende magiska egenskaper. Sådana personer kan du kanske hitta genom en förening för astrologi och spådom och liknande.

Om ditt sifferintresse snarare handlar om siffrors inneboende skönhet, så finns det troligen betydligt fler som delar ditt intresse men jag gissar att de är väldigt mycket svårare att hitta genom föreningsverksamhet... Men du kan ju kolla med någon förening för matematik?

Och visst, det är en ovanlig anledning till att ingå äktenskap, men dina anledningar är upp till dig. Folk gifter sig för pengar, trygghet, religiös övertygelse (inte riktat mot de som gifter sig kyrkligt och av kärlek, utan mot de som faktiskt gifter sig med någon de knappt känner bara därför att de anser att deras religion påbjuder det) och allt möjligt. Att jag själv skulle gifta mig bara av kärlek har ingenting med saken att göra och påverkas inte av andras val.
    (Äsch, meningsbyggnaden i andra stycket blev fel, men informationen gick fram...)

Jag kan förtydliga att jag inte säger att jag personligen tycker att det är en bra idé, utan bara att jag försvarar var och ens rätt att själv avgöra varför man ingår äktenskap så länge som det inte går ut över någon annan. Det är bra att TS blir upplyst om vilka juridiska risker det kan innebära så att det förhoppningsvis inte går ut över henne själv heller.
  • Annamolly
    Bobou skrev 2012-11-19 17:04:13 följande:
    (Äsch, meningsbyggnaden i andra stycket blev fel, men informationen gick fram...)

Jag kan förtydliga att jag inte säger att jag personligen tycker att det är en bra idé, utan bara att jag försvarar var och ens rätt att själv avgöra varför man ingår äktenskap så länge som det inte går ut över någon annan. Det är bra att TS blir upplyst om vilka juridiska risker det kan innebära så att det förhoppningsvis inte går ut över henne själv heller.
    "Alla far gora som dom vill, sa lange dom inte skadar nagon annan" ar val lite av ett icke-svar eftersom det aven innefattar alla andras rattighet att saga "det later helt idiotiskt och jag tycker det ar det knappaste jag har hort". 

2013.06.22 Samos, Grekland
  • martina o affe

Om du så gärna vill ha en ring med det datumet.
    Varför inte bara köpa en ring med det datumet då??

• Alyllyra

Tycker i och för sig inte att detta är knasigare än att gifta sig full i Vegas... Och det verkar det vara många som gör om man ska tro alla amerikanska filmer Flört

Om du nu verkligen vill ha en ring som det står 12-12-12 i så kan du väll antingen, som martina o affe föreslår, köpa en (man får faktiskt äga ringar även om man inte är gift!! Förvånad) alternativt förlova dig med random kille det datumet. En förlovning är ju inte en bindande juridisk handling, och du behöver alltså inte ha koll på något snårigt juridiskt regelverk. Och sen kan du bryta förlovningen exakt det datum och den tid du önskar. Problem solved. Solig

I övrigt låter det som en film hela historien: desperat tjej gifter sig med någon hon knappt känner bara för att, avslutar relationen, börjar umgås med killen privat, inser att att de passar jättebra ihop, sen sker en massa förväxlingar och så tillslut gifter de sig igen. Alla är glada, publiken gråter, tusen vita ballonger far mot himlen, eftertexterna rullar. Slut!
    Tänker mig Kate Hudson i huvudrollen.  Drömmer 

• eml33h

Haha så kul : )

Alyllyra skrev 2012-11-20 08:51:30 följande:
    I övrigt låter det som en film hela historien: desperat tjej gifter sig med någon hon knappt känner bara för att, avslutar relationen, börjar umgås med killen privat, inser att att de passar jättebra ihop, sen sker en massa förväxlingar och så tillslut gifter de sig igen. Alla är glada, publiken gråter, tusen vita ballonger far mot himlen, eftertexterna rullar. Slut!
  • daniiel
    Alternativt Katherine Heigl ;P
  • PiaB
    Tänker mig Kate Hudson i huvudrollen. Drömmer
    Du borde genast köpa rättigheterna till manuset. Kommer bli en storsäljare på biodukarna. Inte ett dugg vanlig och förutsägbar. Bättre än den bästa Disneyfilmen ju
  • PiaB

Förövrigt vore det kul med en reaktion från TS. Men med tanke på att personen i fråga skapade sitt medlemsskap strax innan det här skrevs och det här är, vad jag vet, det enda h*n skrivit på BT, så känns det inte speciellt seriöst detta.

• stormhelen

...även om det inte är seriöst så är det ju intressant att se vad folk har för åsikter i ämnet. Flört

• PiaB

Absolut. Det är därför jag svarat flera gånger också. Och för att kanske hjälpa någon annan som funderar i desa banor och inte är så insatt i det juridiska som ett äktenskap innebär. Man kan ju läsa här utan att vara medlem så vem vet hur många som är här och "gästläser" och får idéer. Jag känner flera tonåringar som kanske skulle kunna få för sig något liknande "bara för att". Nu kan ju inte tonåringar gifta sig men ändå...

• daniiel
    PiaB skrev 2012-11-20 12:54:36 följande:
    Förövrigt vore det kul med en reaktion från TS. Men med tanke på att personen i fråga skapade sitt medlemsskap strax innan det här skrevs och det här är, vad jag vet, det enda h*n skrivit på BT, så känns det inte speciellt seriöst detta.
    Speciellt eftersom TS skrev "Detta är ingen trolltråd", så bör vi ju kunna förvänta oss en reaktion av TS. Kan ju dock vara så att svaren som TS fick inte var så vänliga och uppmuntrande som personen hade tänkt sig och därmed struntade i tråden. Vem vet...
  • Alyllyra
    PiaB skrev 2012-11-20 12:50:59 följande:
    Du borde genast köpa rättigheterna till manuset. Kommer bli en storsäljare på biodukarna. Inte ett dugg vanlig och förutsägbar. Bättre än den bästa Disneyfilmen ju
    Det ska jag genast göra!
    Och tro inte att nån av er andra här får komma och sno mina idéer *morr*. Den är helt unik och ingen annan har någonsin kommit på något liknande! Oskyldig *springer mot närmsta patentverk*
  • Bewi

Om du nu verkligen vill genomföra detta skulle jag nog istället för att hitta en random man ta och ingå partnerskap med min bästa tjejkompis om hon skulle va singel dvs. Då har ni ett fint minne båda två då ni lovar varandra evig kärlek och du kan bära ringen även om ni skiljer er sen eftersom eran vänskap fortfarande består. Lycka till TS...

Svar på tråden Vara galen och gifta mig med en främling bara för att. HJÄLP!