Bobou skrev 2012-11-19 16:35:57 följande:
Det finns många som är intresserade av siffror av olika anledningar, så det borde inte vara helt omöjligt att hitta en likasinnad kandidat, tycker jag. Har du ett genuint sifferintresse eller är det bara just det här datumet du fastnat för? Vad handlar ditt sifferintresse om?
Om du är intresserad av numerologi, siffrors inverkan på våra liv genom sina inneboende magiska egenskaper. Sådana personer kan du kanske hitta genom en förening för astrologi och spådom och liknande.
Om ditt sifferintresse snarare handlar om siffrors inneboende skönhet, så finns det troligen betydligt fler som delar ditt intresse men jag gissar att de är väldigt mycket svårare att hitta genom föreningsverksamhet... Men du kan ju kolla med någon förening för matematik?
Och visst, det är en ovanlig anledning till att ingå äktenskap, men dina anledningar är upp till dig. Folk gifter sig för pengar, trygghet, religiös övertygelse (inte riktat mot de som gifter sig kyrkligt och av kärlek, utan mot de som faktiskt gifter sig med någon de knappt känner bara därför att de anser att deras religion påbjuder det) och allt möjligt. Att jag själv skulle gifta mig bara av kärlek har ingenting med saken att göra och påverkas inte av andras val.
(Äsch, meningsbyggnaden i andra stycket blev fel, men informationen gick fram...)
Jag kan förtydliga att jag inte säger att jag personligen tycker att det är en bra idé, utan bara att jag försvarar var och ens rätt att själv avgöra varför man ingår äktenskap så länge som det inte går ut över någon annan. Det är bra att TS blir upplyst om vilka juridiska risker det kan innebära så att det förhoppningsvis inte går ut över henne själv heller.