Inlägg från: tinaalpfält |Visa alla inlägg
  • tinaalpfält

Vill ha ett påkostat fint bröllop, men litet...går det ihop?

Bara för att antalet gäster inte är gigantiskt betyder det inte att ett bröllop inte kan vara fint och påkostat. Jag vet ju såklart inte exakt vad du menar för det och hur ni vill ha det men ni kan ju t.ex. ha nån lyxig trerätters middag och kanske lägga extra omsorg på detaljer, bordsplacering och lokalen så blir det ju genast mer påkostat än en buffé i en opyntad lokal. (OBS! Jag menar inte att jag inte tycker att ett sådant bröllop är trevligt...utan bara som ett kostnadsexempel)

Vi gifte oss på ett slott med ca 50 gäster och när folk hörde det fick vi genast höra att det måste ju vara riktigt pampigt och lyxigt. För oss var det mer att lokalen passade våra behov, vigselplats, festlokal och sovplatser på samma ställe och vi kunde ta med egen mat o dryck. Vi hade buffé så att gästerna fick mingla lite och fixade inte speciellt mycket med småsaker. Det blev murgröna på borden med ett varsitt festprogram. Vi försökte istället "tona ner slottsmiljön" och få en myskänsla.

Det jag menar är att kan man göra åt det hållet är det klart att man kan lyxa till det med utan att antalet gäster är den avgörande faktorn. 

Lycka till med planeringen! 

Svar på tråden Vill ha ett påkostat fint bröllop, men litet...går det ihop?