• Lina2126

Gåvor till gästerna?

Jag funderar på små gåvor till gästerna när de sätter sig vid bordet.

Till damerna har jag tänkt varsitt litet pärlarmband och funderar nu på vad jag kan hitta på till herrarna. En tanke är att köpa näsdukar i tyg och brodera deras initialer på. Bu eller bä?

Eller så har jag hittat flasköppnare som ser ut som en fluga (sån man knyter, inte insekten). Vad tror ni?

Eller ska vi bara lägga varsin chokladbit på bordet (fint inslagen)? Eller chokladbitar med våra initialer?

Fråga 1. Vad tycker ni om ovanstående?

Fråga 2. Vet ni vart jag kan köpa vita nädukar i tyg inte allt för dyrt?

Fråga 3. Någonstans i Sverige/Sthlm man kan trycka choklad med initialer på (om vi väljer att inte göra det själva). Hittar bara från USA...

• Svar på tråden Gåvor till gästerna?
  • maxmamma

armband är inte min grej o näsduk är inte min m2b´s grej heller.

däremot så hade jag gärna fått lite godis som gåva, det hade jag blivit glad av.

ska nämligen själv ge våra gäster godis som jag har lagt i organzapåsar för de som komnmer på vårt bröllop är rena gottegrisarTungan ute 

• Lina2126

Ok ,låter som att många inte alls skulle uppskatta något annat än godis (snarare lämna kvar det?)...kanske får tänka om då...tur att det är lång tid kvar =)

• GustavB

Kommer beställa M&Ms från USA med våra intialer på samt i våra bröllopsfärger. Har ingen nötallergikergäst så det kommer nog bli kanon :]
    Inte så fasligt dyrt heller, ca 25-30 kr per person tror jag att det skulle gå på för ca 75g M&Ms. 

Googlade lite och fick fram dessa som gör praliner med monogram, oklart pris dock. 
    www.chokladhuset.com/text1_25.html
    www.tartrummet.se/viewpage.php 

Skulle inte heller rekommendera gåva i form av pärlor osv då det är så otroligt individuellt vad man gillar när det kommer till smycken osv, även om tanken givetvis är väldigt trevlig.  

Lycka till :) 

• Lina2126
    GustavB skrev 2012-11-19 14:47:54 följande:
    Kommer beställa M&Ms från USA med våra intialer på samt i våra bröllopsfärger. Har ingen nötallergikergäst så det kommer nog bli kanon :]
    Inte så fasligt dyrt heller, ca 25-30 kr per person tror jag att det skulle gå på för ca 75g M&Ms.

Googlade lite och fick fram dessa som gör praliner med monogram, oklart pris dock.
    www.chokladhuset.com/text1_25.html
    www.tartrummet.se/viewpage.php?page_id=4

Skulle inte heller rekommendera gåva i form av pärlor osv då det är så otroligt individuellt vad man gillar när det kommer till smycken osv, även om tanken givetvis är väldigt trevlig.

Lycka till :)

Tack för tipsen!

Verkar vara himla mycket billigare från USA i vilket fall, bara chokladen isåfall överlever resan oskadd..

• snowstars

Du kan ju ändå ge något hemgjort om du vill :) Kan ju vara hemgjorda praliner/annat godis/saft/marmelad/sylt eller nåt helt annat. Nåt ätbart tror jag är uppskattat eftersom alla människor måste äta :P Så då är det lättare att hitta något som passar alla. När det gäller till exempel armband har ju väldigt många olika stil så därför kan det vara svårt att hitta något som alla gillar.

Även om jag skulle ta hem armbandet (om du nu skulle vilja ha såna som gästgåvor) skulle det bara bli liggande i en låda hemma hos mig, och det är väl inte det som är din tanke med presenten?

Samtidigt ska du ju självklart ge något som du själv vill ge bort. Och bara för att vi här på BT inte använder armband betyder ju inte det att dina gäster inte gör det :P

• snowstars

Apropå M&Ms.. Kan man beställa det till Sverige nu? För jag vet att det varit uppe på BT förut men att företaget inte skickar till Sverige.

• PiaB

Sist jag kollade gick det att skicka till Sverige men fraktavgiften var hysterist hög. Jag skulle kunna köpa en halv godisaffär för den kostnaden, typ. Men det kanske är bättre nu då fler börjat prata om det igen. Jag ska kolla för det var en kul grej tyckte vi från början.

• Lina2126
    snowstars skrev 2012-11-19 14:53:05 följande:

Du kan ju ändå ge något hemgjort om du vill :) Kan ju vara hemgjorda praliner/annat godis/saft/marmelad/sylt eller nåt helt annat. Nåt ätbart tror jag är uppskattat eftersom alla människor måste äta :P Så då är det lättare att hitta något som passar alla. När det gäller till exempel armband har ju väldigt många olika stil så därför kan det vara svårt att hitta något som alla gillar.

Även om jag skulle ta hem armbandet (om du nu skulle vilja ha såna som gästgåvor) skulle det bara bli liggande i en låda hemma hos mig, och det är väl inte det som är din tanke med presenten?

Samtidigt ska du ju självklart ge något som du själv vill ge bort. Och bara för att vi här på BT inte använder armband betyder ju inte det att dina gäster inte gör det :P

Jag TROR att våra gäster skulle uppskatta ett prälarmband, men säkert inte alla. De som bantar blir säkert inte glada för chokladen heller, haha. Men just denna sak kan jag ju inte bolla med vännerna eftersom det är presenter till just dem, då får jag förlita mig lite på vad ni säger härinne ;)
  • Fjärilen
    Lina2126 skrev 2012-11-19 14:39:56 följande:
    Varför ogillar du att man skiljer på tjejer och killar? Av ren nyfikenhet undrar jag =)
    Jag ogillar att man delar världens befolkning i två delar pga av vilket kön de har och tror att 3,5 miljarder människor beter sig lika eller gillar vissa saker pga av sitt kön.

Däremot så kanske alla dina tjejkompisar har samma intresse tycke och smak som dig och blir jätte glada för ett armband.... Det vet ju bara du Glad
  • Lina2126
    Fjärilen skrev 2012-11-19 15:14:46 följande:
    Jag ogillar att man delar världens befolkning i två delar pga av vilket kön de har och tror att 3,5 miljarder människor beter sig lika eller gillar vissa saker pga av sitt kön.

Däremot så kanske alla dina tjejkompisar har samma intresse tycke och smak som dig och blir jätte glada för ett armband.... Det vet ju bara du Glad
    Misstänkte att du tänkte pga genus ;). Just när det gäller detta så ser jag inget större problem i att de får olika, vill de byta med varann får de gärna göra det ;)
Svar på tråden Gåvor till gästerna?