• PiaB

Hur får jag sambon till förlovning??

Jag skulle vara jättetydlig och sitta ner i lugn och ro och säga att jag verkligen vill förlova mig och gifta mig. Och fråga hur han känner, om det verkligen inte spelar någon roll eller om han faktiskt inte vill någonsin. Jag skulle hellre vilja veta det så jag kunde tänka om och slippa gå och drömma.

Som sagt redan så vet jag, och säkert du, att män har svårt för kvinnors otydlighet. De kan, eller vill inte hålla på och gissa vad vi egentligen menar. Ibland säger vi kvinnor, inte jag och du {#emotions_dlg.tongue-out}, inte vad vi riktigt menar för vi tycker att de borde ju förstå det ändå. Och så svarar de på det vi faktiskt sagt...

Så jag skule säga så tydligt jag kan att jag menar allvar, jag vill att vi förlovar oss för att så småningom gifta oss.

• PiaB

Min fd man var sådan, han var väldigt tyst eller höll med mig om allt. Farligt att tycka något själv liksom...

Men till honom brukade jag säga, om han inte svarade nämnvärt, jag vet att du har hört vad jag har sagt nu. Då kunde han aldrig säga att "det hade jag ingen aning om".

Svar på tråden Hur får jag sambon till förlovning??